• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Plåtis med 27000 mil

MaJa Pyssling

HBK Medlem
Inlägg
56
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
33293
Medlemskap
2024
Det blir nog inget med köpet. Det är ju vinter och vi kommer ändå inte använda bilen förrän i vår.
Men när man läser alla trådar om förmedlare/återförsäljare blir man ju mörkrädd...
 
F

F.d. 22252

Guest
Stämmer, 158 mil snabbaste vägen till Ystad! :)
Bodde man i Malmö "hua" skulle det vara halva vägen till spanien. Tycker det är jobbigt med mina 50mil till färjan.
Har inte varit norr om fjollträsk på många år är inte så mycket för självplågeri numera.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Folk i nord (og i outback Australia) har et annet syn på avstander, 50 til 100 mil er rett rundt svingen. Hentet selv en ny hestetransport for noen år siden - det ble en dagstur på litt over 110 mil. Halve strkningen med en ny henger på kula. Broderen bodde i Bodø og hadde kunder i hele Nord-Norge - ikke uvanlig med 400 til 500 mil på en ukes runde til kunder.

Mens jeg fortsatt var i jobb brukte jeg hsbilen på de kundebesøk som var mer enn 10 mil hjemmefra om jeg visste det var enkelt å finne parkering.

En overvintringtur fra Kalix til Spania blir lett noen tusen mil, og en plåtis er fleksibel i bruk i syden også - det skal mer til at den blir montert rotfast på en plass. Mine 2 siste husbiler gikk begge rundt 13000 mil på 8 år og ble ikke benyttet på mange overvintringsturer.
 
Toppen