Vet inte om mitt genmäle hamnar rätt i tråden, men önskar tacka för kompetenta och uttömmande svar på tråden jag startade.
En del för och andra emot, på förmodligen ibland subjektiva grunder som inte alltid styrs av regelverket, men också mycket tänkvärt som jag tar till mig.
Vi lär nog ta de konsekvenser som här redovisats, om vi hamnar över den omtalade 6m gränsen i vårt val av plåtis.
Om hustrun får bestämma, och det får hon (vilket borde öka mitt mandat tex båt), blir det en Globe Traveller Explorer från Polen, med Fiatbas.
Tar tacksamt emot gruppens erfarenhet eller synpunkter på både gott och ont om den specifika modellen, bolaget, service o garantiåtagande, mm.
Vi har seriøst overvejet Globe Traveller, Vi så dem på Caravan Salon, vi synes de er virkelig fine.
Explorer XS: Jeg synes den franske seng er høj, jeg kan ikke lige komme op i den uden en skammel ;-) forklaring explorer har ikke dobbeltbund.
Generelt synes vi fransk seng i plåtis bliver lige smal nok (alt under 140 i bredden synes vi er for lidt).
Obs på samlet vægt af tilvalg og ekstra udstyr.
Active ZS har langsfående senge, køleskabets placering under en seng er måske upraktisk ? det skulle vi se på, men så kom Covid-19 og ejeren aflyste. Omkring maj var meldingen fra den danske forhandler, at det grundet lange leveringstider var helt urealistisk at lave en bestilling på Fiat. Jeg ved ikke hvordan det er med leveringstiderne nu, men jeg har lige set de har fået en Active ZS Peugeot på lager
De 6 meter i forhold til parkering er relativt, som så meget andet bliver det en individuel vurdering af muligheder og begrænsninger
Her i Danmark er hovedregelen, at parkering af husbiler op til 3500 totalvægt følger samme regler som personbiler, det er pladsforholdene, der kan være en udfordring.