• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Pinkade han in revir ????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Ce-eN

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
632
Medlemskap
2026
Sv: Pinkade han in revir ????

Jag skall berätta lite hur jag har det med "kisseriet". När vi frikampar eller ligger på en ställplats händer det till etthundratio procent att jag får fara ut mitt i natten och tömma blåsan. Efter en mysig kväll med god mat och dricka ( öl eller vin ) tar det inte många timmar förrän verkmästaren i urindepån ger sig till känna. Och jag lovar att det är bråttom ! Det är med liten marginal jag hinner ut i naturen för att tömma min blåsa. Att hinna leta upp en ficklampa är inte att tänka på och är det då "kålsvart" ute går jag inte så långt ifrån bilen. Jag vill ju hitta tillbaks igen. Jo, vi har en toa i bilen. Den använder hustrun. Jag tycker det är onödigt att fylla toan när vi frikampar, för att sedan gå och tömma den i naturen. Så toan används bara i nödfall. Jag kan hålla med om att det känns inte rätt att pinka mellan två husbilar eller på asfalt. Summan av kardemumman är, inga problem med att kissa ute bara man inte gör det på fel plats.

Hälsn......Ce-eN ! :rolleyes:

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

En läkare förklarade för mig att det inte är urinblåsan som blir mindre med åldern utan kroppens förmåga att stänga av urinproduktionen under sömnen. Så pinkandet nattetid i det fria är nog ganska vanligt.

F

F.d. 55355

Guest

Tips: Köp en flaska Brämhults juice. Spara flaskan, mycket användbar...

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

;)Är det inte färdigpinkat snart tycker att det är rena sandlådefasoner att ens diskutera detta.
Är det så konstigt att slå en drill i det fria när vår herre lätt oss få en slang som inte damerna fick.
Så låt nu fruarna ha toan i fred,men killar ni kan ju gå lite avsides:twitcy:
så är det ingen fara på taket....ha en trevlig kväll
druttan

F

F.d. 7117

Guest

Tillbaka till Publikanens fråga. Pinkade han revir? Man får väl hoppas det. Då finns det iaf en förklaring till det underliga beteendet. Att han pissa för att svina är sämre.
Jag skulle inte vilja kliva ut i pissringar på morgonen. Vad är det för omtanke om andra mäniskor? Publikanens fråga var inte om det är ok att pissa ute som de flesta svarat på.:yes:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2025

Vi försöker hålla ett någorlunda vårdat språk med tanke på att vi har karaktären av att vara ett familjeforum. Ditt inlägg togs därför bort men du kan säker omvandla din fråga med ett annorlunda ordval.

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Nu i luciatågstider kan du väl kalla den "dumstrut".............ser ut som en strut:D:D

PS Jag läste ditt inlägg

F

F.d. 10115

Guest

Nu i luciatågstider kan du väl kalla den "dumstrut".............ser ut som en strut:D:D

PS Jag läste ditt inlägg
Ja,det kanske man kan kalla den...:) Men med tanke på medlemmarnas ofta har passerat gränsen för barnförbjudet med råge borde inte ordvalet var något stort problem*L* undra om det inte är fler över 60 än under..? för barnen finns nog mer intressant på internet än en husbilsklubb...:) Jag råkade bara skriva vad jag tänkte att den kunde kallas..*L*

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Den här tråden tycker jag tyder på en del som har förlite innan för pannbenet det är synd och skam av mäniskor i pension åldern som skall vara ett föredöme för sina barn och barnbarn roar sig med något så lågt.
Skulle ni vilja visa era barnbarn vad ni skriver det tror jag inte. SÅ skärp till er.Jag tror inte jag är ensam om vad jag tycker är det så eller är jag ensam att skämmas över vad man läser här på denna tråden?
Tycker ni som jag så sätt dit ett tack så alla kan se vilka som delar minn åsikt.
2179 Drutten:music-icon:

Senast ändrad:
F

F.d. 7117

Guest

Den här tråden tycker jag tyder på en del som har förlite innan för pannbenet det är synd och skam av mäniskor i pension åldern som skall vara ett föredöme för sina barn och barnbarn roar sig med något så lågt.
Skulle ni vilja visa era barnbarn vad ni skriver det tror jag inte. SÅ skärp till er.Jag tror inte jag är ensam om vad jag tycker är det så eller är jag ensam att skämmas över vad man läser här på denna tråden?
Tycker ni som jag så sätt dit ett tack så alla kan se vilka som delar minn åsikt.
2179 Drutten:music-icon:

Jag tycker inte du ska skämmas över vad andra skriver. Det ska inte du behöva ta ansvar för.;)

lillian och reidar

HBK Medlem
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
2179
Medlemskap
2024

Jag tycker inte du ska skämmas över vad andra skriver. Det ska inte du behöva ta ansvar för.;)
Vad andra skriver är deras ansvar men jag menade att man kan tycka våran generation borde ha andra värderingar om vad som är rätt och fel
Rätt vore om man ser någon bära sig dumt åt borde man på ett fint sätt påtala detta för vederbörande så farligt kan det ju inte vara att framföra sitt budskap då kaske han stängt av och valt ett mer lämpligt ställe.

2179:music-icon:

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen