• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Pilote husbil.

Peking

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2025
Är intresserad av en Pilote husbil (helintegrerad)......kan man få höra lite omdömmen om bilarna och dess återförsäljare.

/Sune
 

Bestliner

HBK Medlem
Inlägg
2.606
Kommun
Tjörn
HBK-Nr
11647
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Är det en begagnad bil rekomenderas en nogran fuktkontroll då bilen har trästomme.
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Är intresserad av en Pilote husbil (helintegrerad)......kan man få höra lite omdömmen om bilarna och dess återförsäljare.

/Sune

Hej Sune.
Vi är nu inne på vår 2:a Pilote, som du förstår är vi mycket nöjda med dessa bilar och dess planlösningar. Vad som gäller återförsäljare så har du en i Linköping BLD som har service på både bil och bodel. Mycket trevlig personal.Inga problem om det har varit något.Alltid fått den hjälp vi behövt.
Vi har även en mycket trevlig märkesklubb med ca 4-5 träffar per år.
MVH Abben
 

quest

HBK Medlem
Inlägg
477
Kommun
Båstad
HBK-Nr
695
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Har varit ägare till en Pilot. Planlösningen bra ljus och fin, Men kolla hur mycket Du verkligen får lasta, vi blev hel blåsta på detta. Kör och väg bilen innan Ni gör affär.
 

Peking

HBK Medlem
Inlägg
133
Kommun
Norrköping
HBK-Nr
1676
Medlemskap
2025
Sv: Pilote husbil.

Tack för svaren......
Det är en ny Pilote Explorateur Diamond Edition G832LCE, med Fiat eller Mercedes chassi som jag har tittat på och som jag tycker har allt som skulle passa mig, men det är mycket pengar så man vill ju vara riktigt säker på vad man köper och hos rätt handlare.

Har någon åsikter om den så skriv det......
 

Abben

HBK Medlem
Inlägg
184
Kommun
Mark
HBK-Nr
166
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Tack för svaren......
Det är en ny Pilote Explorateur Diamond Edition G832LCE, med Fiat eller Mercedes chassi som jag har tittat på och som jag tycker har allt som skulle passa mig, men det är mycket pengar så man vill ju vara riktigt säker på vad man köper och hos rätt handlare.

Har någon åsikter om den så skriv det......

Hej Abben här igen.
Var inne på BLD:s Hemsida och tittade på denna bil, en riktigt fin bil. Vi har denna planlösning i vår bil fast den är kortare. Vi är jätte nöjda med den.Sängen bak är helt suverän. Tycker vi. Jag är med i Pilote Club. Köper du den är du välkommen i klubben.
Hälsningar Abben
 
R

Ruth o Bosse 1

Guest
Sv: Pilote husbil.

Hej vi har köpt en pilot G 740 Helintegrerad med motor 150 som vi får nu till våren har köpt den hos BLD i Linköping.
De är mycket trevliga och har ställt upp för oss. Husbil. Så vi hoppas att vi blir nöjda med den. Är den någon som har en pilot så skulle vi vilja ha lite upplysningar vad ni tycker om den. MVH Ruth
 

aboabn

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
7132
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Hej jag har haft en Pilote Explorateur 742 LCE modell 2011 och har varit väldigt nöjd med denna, fått mycket beröm av andra husbilsägare närvi varit ute i landet. Har nu sålt denna och köpt en likadan som du är intresserad av. Har köpt den av Skokloster Husbil i Bålsta och jag kan lämna de bästa rekomendationer till detta företag, tala med Daniel.
Lycka ill med din affär.
Agne aboabn
 

aboabn

HBK Medlem
Inlägg
24
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
7132
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Hej jag är intressrad av hur det gick med ditt husbilköp. Skulle vara kul att höra hur det gick om du fastnade för denna husbil. Sitter och väntar på att våran nya husbil skall levereras snarast såv kan dra söder ut mot Spanien.
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Pilote husbil.

Har själv en Bavaria 2012. Det är exakt samma bil som Pilote och samma återförsäljare. Har insett att valet av återförsäljare är ytterst viktigt om problem uppstår. Har skickat dig pm.

Du får gärna ta kontakt med mig för mer info.
 

Ove & Marjatta

HBK Medlem
Inlägg
313
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
4902
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

Har själv en Bavaria 2012. Det är exakt samma bil som Pilote och samma återförsäljare. Har insett att valet av återförsäljare är ytterst viktigt om problem uppstår. Har skickat dig pm.

Du får gärna ta kontakt med mig för mer info.

Även vi har Bavaria 2012. Köpte den av Daniel på Skoklosters Husbilar. Sovit förra året 81 nätter i den och är mycket nöjda både med bilen och företaget med personalen.
 

JCoMC

HBK Medlem
Inlägg
246
Kommun
Motala
HBK-Nr
4084
Medlemskap
2025
Sv: Pilote husbil.

Även vi har Bavaria 2012. Köpte den av Daniel på Skoklosters Husbilar. Sovit förra året 81 nätter i den och är mycket nöjda både med bilen och företaget med personalen.

Skokloster verkar ha en bra känsla för kundvård och service. Har vid flera tillfällen fått hjälp och råd av Daniel på Skoklosters husbilar, trots att han inte har något som helst ansvar för den bil vi köpt av annan återförsäljare.

Dagens husbilar är ganska lika i sin konstruktion och bland alla märken kan man råka på "måndagsexemplar", vilket vi gjort. Det är då viktigt att återförsäljaren tar sitt ansvar och ser till att bilen hanteras. Där har vi haft "otur".

MVH

JC
 
Senast ändrad:
F

F.d. 53285

Guest
Sv: Pilote husbil.

Jag har haft 2 nya helintegrerade Pilote under tiden 2001-2008. Den första sprack så att alla väggar måste bytas (plastväggar) Då bytte jag till en senare modell men hade oräkneliga andra problem. Återförsäljaren, Codat AB, gjorde allt de kunde men slutade helt med nyförsäljning av Pilote för något år sedan. Nyförsäljningen av Pilote verkar nästan ha upphört.
GT
 

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
Sv: Pilote husbil.

jag har en pilote 02-03-270. jag kommer inte att köpa en Pilote om jag skall byta, varför jag gör det. Dom är för små i Sverige, så de för bli ett annat märke. Som är stort i Sverige. Det är mina tankar.

Bosse 2075
 
Toppen