Var ute och startade upp Husbilen som stått still 1,5 månader var lite orolig för att växlarna skulle fastnat eftersom det regnat kraftigt ibland.
Men inga problem den startade direkt alla växlar fungerade. Så har det varit alla gånger tidigare, var lite orolig i Spanien när jag skulle hem men det var som om jag startat upp den dagen efter att jag kom.
Spänningen på batterierna var fullt ingen dålig lukt av fukt eller liknande.
Börjar känna av det där suget man känner på hösten att köra iväg, men den här hösten är ju olik alla andra det är ju en pandemi pågående och man vill inte gärna åka någonstans eftersom man blir orolig att det kanske inte finns plats för en turist när sjukhusen är överfulla och det är skarpt läge.
Har just betalat försäkringen hade tänkt ställa av den är inne i sista besiktningsmånaden men ska beställa tid nu.
Min plan var ju att sälja den men det känns svårt har ju ändå bott i den utan större problem ganska långa tider, utan påtryckningar från vänner på HBK hade jag nog sålt den och nu är jag glad att jag inte gjorde det. De små summor den inbringat skulle jag inte kunna göra något roligare för och aldrig kunnat köpa någon ny om jag ångrade mej.
De fuktskadade vrak som finns för rimliga pengar passar inte mej på samma sätt som den här bilen.
Skulle egentligen vilja renovera den men lever efter måttot en dag i taget och den är ju till för att brukas inte att åka omkring med för att vara snygg, knappast någon möbel att polera eller skryta med.
Man får helt enkelt bara vänta och se om det går att åka någonstans senare, känner mej inte sådär sugen på att sitta i ett fullsatt plan och andas samma luft som flera hundra i ett trångt utrymme, har jag gjort och efter ankomst fått en förkylning på halsen flera gånger.
Att ha husbilen som reserv om personbilen går sönder känns också ganska tryggt lite otymplig men försvånanvärt smidig med sina 5,5m men bredden är som fullstor husbil och backning är inte rolig kameran från Jula har gett upp. Skatten är ju noll numera så totala kostnaderna ligger ju på småbilsnivå. Att jag köpte en mindre bil beror mest på att jag tycker att jag sliter på den om jag ska köra den i saltat vinterväglag så det har jag inte gjort.
Några gånger har jag haft god nytta av att ha en toalett med mej istället för att leta upp någon snabbt, kunna stanna en stund och vila har jag utnyttjat ibland. Att köpa lite mat som man äter i husbilen har varit bra man sitter bekvämt och kan ta det lugnt speciellt nu när man vill undvika kontakt.