Sv: Peugot J5 Alpha Jet 540-89
Jag bytte till ny kylare förra året så den kontakten har jag haft loss.
Har inte haft problem med värmen nu och bilen har startat sedan jag ruckade på kontakten, låg i skiten och regnet och spände upp generatorremmen den hade blivit slapp och förmodligen slirat och inte laddat ordentligt.
Nu har den startat jättebra inte missat en gång men startmotorn ska bytas och bakre växelådsfästet.
växelspaken rör sig när man gasar och vibrationerna forplantar sig ut i spaken från motorn beroende på belastning.
Det dieselknack som jag hade tidigare under körning och som jag inte vet om det var normalt har försvunnit nu och motorn spinner som en knack.
Förmodligen är det som pilote 1 berättat att sotet har förvunnit och kanske någon dålig spridare har blivit bra igen.
Råkade tanka lite sämre diesel än jag tänkte i travemunde och den drog ganska mycket och kändes klenare.
Fyllde i 20l prems apc diesel alltså den med terpentin i och bilen blev väldigt klen en småbacke fick jag växla ner till 4 i.
I tyskland är ju backarna kilometerlånga och bilen knallande upp utan problem och gasade man fullt blev det en liten turbo kick.
Ingen bra miljö när man gör av med mycket mer diesel.
Tror att bensinen gav en extra kick funderar på att slå i en liter blandat med tvåtaktsolja för att testa när det blir dags att köra i vår.
Tror att den behandling jag gjorde genom att blanda undermedel i oljan hjälpte till att bevara motorn när jag tankade bensin, man påstår ju att man kan köra utan olja ett tag efter fullbordad behandling jag gjorde ju bara en halv.
Tanken som sitter bak ska nog flyttas framåt, all vikt som kan flyttas framåt kommer förbättra vägegenskaperna, sedan finns det en stor snedfördelning av vikten till vänster sidan där sitter toalett vattentank batteri och förare på andra sidan finns bara gasolflaskan.
Jag har säkert kört minst 800mil på 45 dagar, jag tänker behålla bilen och den är inte till salu nu vet jag alla fel och alla fördelar.