Sv: Peugeot J5 2,5 TD
Hejsan.
Så fik jeg antligen färdig gjort min Intercooler jeg startede med at svejse den ihop. Jeg gjorde sedan en tryckpröv med 2,5 bar tryk og der var inte någon utätheder
Sedan fixade jeg en ny flangse til indsuget så jeg slap for at have et overgangsstykke.
Sedan gjorde jeg to styk rustfrie rör vårav den ena består av en 90 graders böjning og sedan en 45 grader böjning som jeg svejse ihop (med bag gas så jeg inte har nogen spalt i svejsningen invendig) i den rette vinkel.
På alle enderne af begge rör svejsede jeg et stykke 1,5 mm rustfri plåt i 4mm bredde og slep sedan denne så jeg fik en snyg krave.
Så har jeg fremstillet et nyt beslag til brandstoffiltret.
Da jeg havde gjort ophängene til köleren klar var jeg nu färdig og klar til en prövemontering.
Alt passede godt ihop så det var bara at skruve det hele ihop og sedan udlufte brändstofsystemet. Jeg har justeret pumpen enligt Backmark anvisning (Tusind tak Backmark) og naturligvis skiftat alle filtre.
Så var der bara kvar at göra en prövstart og den startede med det samme og alt låter bra og ser ud til at funke som det skal, jeg er säker på at i alle känner den fölelse man har i denne situation, den er bara så hemsk bra tycker ni inte.
Sedan måste jeg sige at det er likesom den varver snabbere.
Sedan på med frontgrill og liknande så nu mangler jeg faktisk bare at sätte på den framre kofangeren og sedan er det ut at köre.
Det sidste bliver inte for i näste weekend da jeg tar bilen hem hvor jeg bor men vores veje her i Danmark er stadig helt hvide af salt men midt i näste uge loves der regnvejr så vi kan få skyllet det lidt af.