• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Parkeringsförbud

F

F.d. 1470

Guest
Sv: Parkeringsförbud

Men hallå, läs Håkans inlägg 29. Det skall nog vara Sverige till att tro att alla lagtillverkare alltid kan tänka på alla situationer som kan uppstå och att vi alltid i alla lägen skall följa alla lagar till punkt och pricka. En fransos skulle i alla fall småle....

Gör inte en höna av en fjäder.

Anders

saxnäs

HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
12900
Medlemskap
2025

Det behövs ingen skyltning, det är var och ens skyldighet att ta reda på de lokala trafikreglerna. Det beskedet fick jag av Partille kommun när jag fick böter för att jag parkerat med släpkärra på gatan en natt. Liknande regler finns/fanns i Partille som nu även finns i V-borg

De där stämmer inte , det måsta Alltid vara uppskyltat annars kan inte böter ges.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Vissa saker skyltar vi inte med...
I Göteborg har vi några allmänna lokala trafikföreskrifter som inte är utmärkta med skyltar, varav en del berör parkering. Dessa är din skyldighet som trafikant att känna till. Här hittar du de allmänna lokala trafikföreskrifterna som pdf:

Sammanställning av allmänna lokala trafikföreskrifter som gäller från den 24 juni 2013.

F

F.d. 53358

Guest

Bäst att hålla sig från städer och samhällen, När jag är ute och reser och ser mig omkring, föredrar jag en god bok och musik, när jag har stannat bilen, framför lokala ordningsföreskrifter och parkeringsbestämmelser.

Bettan o Bertil

HBK Medlem
Kommun
Partille
HBK-Nr
8979
Medlemskap
2025

De där stämmer inte , det måsta Alltid vara uppskyltat annars kan inte böter ges.

Det är faktiskt så att det inte behöver skyltas om vissa lokala trafikföreskrifter t ex förbud mot nattparkering.
Jag har blivit utsatt för det och kommunen visade mig klart och tydligt vad som gällde så det var bara att betala.

Toppen