Sv: Parkering - camping (igen)
Antalet husbilar och storleken på husbilar har ökat under senare år. Minns inte att vi debatterade dessa problem för säg 10 år sedan. Tror att det är det som drabbar oss.
Det finns husbilsägare som övernattar på parkering vid kyrkogårdar. Personligen tycker jag inte att den omgivningen är särskilt trevlig.
"Inte heller kan jag inse hur en husbil som parkerar......" Det stämmer säkert att det inte upprör många men det är inte bara en numera.
Husbilsturismen är en samhällsfråga och många svårigheter ligger i att företeelsen är relativt ny, i varje fall i den omfattning som den har fått de senaste åren. Därför, menar jag, är det så att många av problemen ligger just i att företeelsen är ny och samhället inte har vant sig vid den och att aktörerna inte ännu har funnit sig i sina roller.
Jag har dock aldrig hört att någon ska ha campat med en husbil i stadsparken eller på en begravningsplats. Inte heller kan jag inse hur en husbil som parkerar en natt på en parkeringsplats vid ett naturvårdsområde skulle utgöra en omfattande camping och därmed vara ett hot mot känsliga naturvärden.
Antalet husbilar och storleken på husbilar har ökat under senare år. Minns inte att vi debatterade dessa problem för säg 10 år sedan. Tror att det är det som drabbar oss.
Det finns husbilsägare som övernattar på parkering vid kyrkogårdar. Personligen tycker jag inte att den omgivningen är särskilt trevlig.
"Inte heller kan jag inse hur en husbil som parkerar......" Det stämmer säkert att det inte upprör många men det är inte bara en numera.