• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

P-böter Nyköping .

F

F.d. 839

Guest
Sv: P-böter Nyköping .

Till alla,

Det är väl inte så jädrans ofta men det är bra att komma ihåg, inga stålar från min side den saken är klar. Samtidigt undrar jag vad dom gör med dom utländska reggade husbiler som slagga över på deras parkering ? Skulle jag bli böttfälld utav Securitas så kan dom nog stoppa bötelslappen "where the sun sun never shines" :D

kjeva

HBK Medlem
Kommun
Sundbyberg
HBK-Nr
163
Medlemskap
2025

Till Belgien 1
Sverige har bara avtal med de nordiska länderna ang. parkeringsböter.
De utlandsreggade bilarna kan parkera hur som helst utan påföljd.
Eva och Kjell

F

F.d. 839

Guest

Kjell & Eva,

Glädjer mig att höra, äntligen något gratis i Sverige ;). Jag har ett personligt invalidkort (det blåa plastinbakad kortet med foto) vilket ger fri tillgång till nästan vilken parkerings plats som helst runt hela Europa.

Magnus o Irene

HBK Medlem
Kommun
Tierp
HBK-Nr
1659
Medlemskap
2025

Tack för informationen. Brukar stanna o fika där har även övernattat en gång för länge sedan.
Kommer aldrig mer att stanna och fika där. Varken med husbil eller personbil. Har hittills brukat bli ca 20 ggr per år.
Magnus o Irene

Bigge

HBK in Memoriam
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
4

Jag mailade till Nyköpings Kommun om denna bot och fick följande svar idag.

Bigge

Hej,

Tack så mycket för era uppgifter och synpunkter. Vi har nu tagit bort uppgiften om Nyköpingsbro som ställplats för husbilar från vår turismwebb.

Vad gäller kommunens lokala ordningsföreskrifter § 14 ang. camping, så har jag påpekat för vår kommunjurist att det snarast bör tas bort att man får campa på Oppeby camping. Den platsen har inte funnits sedan 2001.

Tack än en gång för information och tveka inte att höra av er igen om ni har synpunkter om camping/ställplatser o dyl. i Nyköpings kommunområde. Vi är glada att kunna ha en bra dialog mer er i Husbilsklubben!

Med vänlig hälsning

Josefina Höglin

Turismkoordinator

Toppen