• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

P-böter Nyköping .

F

F.d. 7747

Guest
:twitcy::twitcy::twitcy::wub:Hej har tagit del av tråden där bl.a Nyköping hälsar husbilsåkare välkomna genom att erbjuda ställplatser .
Detta är dock inte fallet på macken i Nyköpingsbro , stannade och rastade där natten mellan den 28-29 februari , på den stora parkeringen som finns i anslutning till macken och serveringen på väg norrut .
Kom dit vid 24,00 tiden på natten och åkte vidare vid 04,00 ,både vid ankomsten som vid avresan var parkeringen helt tom på bilar förutom då den som jag åkte i .
Döm av min förvåning när jag hade en p-bot på rutan när jag skulle åka , macken har upplåtit parkeringen till Securitas som i sin tur lappar alla bilar om dom parkerat längre tid än 2 timmar , detta oavsett vilken tid på dyngnet det inträffar .
Gick runt parkeringen innan jag åkte utan att hitta någon uppgift om 2 timmars regeln .
På nattkröken när jag anlände var det både regnit och mörkt så jag såg väl inte alla skyltar men Securitas hävdar att dom har en skylt som upplyser om 2 timmars regeln vid infarten från motorvägen , tror säkert att så är fallet men tror också att fler än jag kan missa den informationen .'
Så kontantan av det hela rasta gärna i Nyköping på av kommunen iordningsställda ställplatser men undvik macken i Nyköpingsbro det kan kosta er en 500-hundring , dom pengarna kan ni tanka bränale för på nåt annat ställe .
Rulla Lungt .

F

F.d. 50012

Guest
Sv: P-böter Nyköping .

Tack för den informationen. Vi brukar stanna där och fika när vi är på väg söderut. Det är slut med det nu, för även om man inte står två timmar då, så ska inte ett ställe med den filosofin få besök av mig i alla fall.
Bertil HBK-556 :mh:

F

F.d. 14038

Guest

Om det finns någon som bor i närheten av denna parkering kontrollera om det verkligen finns någon skylt.

Kräv tillbaks pengarna om det inte finns eller överklaga, det har jag gjort när det hänt att jag fått parkeringsböter och vann, då skylten var dåld av ett stort träd.

Hls Laika.

F

F.d. 7747

Guest

Hej Bigge !
Visst får du göra det om du vill . Det möter inget hinder från min sida .
Rulla lungt .

LeffeB-57

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
57
Medlemskap
2025

Tack för informationen Rune.
Där har vi stannat för sista gången!

F

F.d. 55261

Guest

Vi har gjort en snabbutryckning till macken vid Nyköpingsbro kl 16 idag. Beklagar att du inte såg skyltarna. Två stora skyltar en på vänster och en på höger sida vid uppfarten. Väl synliga med texten
P 2 timmar.Kanske att de har kommit upp efter en del inbrott i långtrader nattetid. Förr stod här många tradare om natten.
Vi har andra fina platser i Nyköping som är gratis. Vid Vattersportens hus vid fjärden är skyltat i hamnen. Så även viss parkering i hamnen.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Jag håller med får man inte parkera där så skall dom inte hller få bensinpengar , dom gångerna som vi stannat i Tyskland över natt så har jag tankat fullt och shoppat lite bra att ha mums att äta och sedan slaggat över där .
Bjuder

F

F.d. 52945

Guest

Hej Rune!
Exakt samma hände oss på vår första tur med nya husbilen den 19/12-07, vi kom till Nyköping omkr. kl.01.00 på natten och missade de berömda sk."skyltarna" om 2 tim parkering och vips på morgonen hade en "hel tank diesel" flugit sin kos (omräkning av 500 kr iböter) vi kommer aldrig mer att stanna på det stället....FY FAN för dom, precis som du Rune var vi ensama på parkeringen de kunde väl för h-vete varit så justa att de kunde knackat på dörren eller så och varnat att typ om 10 min blir det lappat om ni inte åker iväg det hade vi godkänt.
BOJKOTTA!!!!

F

F.d. 4879

Guest

För att spä på lite.. Det stället har nog den sämsta maten och servicen efter alla stora vägar i Sverige. Tidigare husarade även "gläns" trafikgruppen i omgivningen.. Nej, det stället bojkottade jag redan på 80 talet på väg ner till Mantorp mm.

Eva & Ulf

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
1242
Medlemskap
2025

Med en sådan "stil" skall de slippa se oss som kund i framtiden , det finns trevligare platser att gagna.

F

F.d. 2900

Guest

Även yrkestrafiken har åkt på böter där , Nyligen har dom invigt ett bibliotek där med pompa o ståt, chaufförerna ska väl sitta där medan bilarna lappas. ett stort skåneåkeri åker numera förbi efter pböter.

F

F.d. 7747

Guest

Hej adreatic !
Tack för att du gjorde dig besväret att kolla om det fanns några skyltar om 2 timmars regeln .
Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så betvivlar jag inte att det skulle funnits information om detta vid infarten från motorvägen .
Men det var mörkt och regnigt och jag kollade väl inte särslilt noga vad som stod på skyltarna vid infarten . Är så van att man kan stå på dom stora mackarna och tradarställena utan att bötfällas så det var väl en miss från min sida och en lärpenning , vad Nyköpingsbro beträffar så har dom i vart fall tappat en kund , visserligen ingen stor sådan så dom gråter väl inte över det .
Sen håller jag med Pilot som också blivit bötfälld där mitt i natten att som ända bil på parkeringen hade dom ju kunnat knacka på dörren och upplyst om att om du inte flyttar dig inom 10 min så bötfäller vi dig , det hade varit schyst och inget jag skulle opponerat mig mot .
Rulla lungt .

F

F.d. 11203

Guest

Hej
Jag kanske har fel men vore inte det här en uppgift för vår styrelse eller WEb att tex skicka ett medelande till nyköpingsbro mack och restaurang att HBKs:alla medlemmar som ev tänker rasta där hädanefter åker förbi.Jag vet inte om det hjälper men vi visar att vi finns och agerar
mvh deicer

KuMaNi

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
50
Medlemskap
2029

Behöver vi göra mer än att beskriva det i ett forum på Husbilsklubben.se. Ingen HBKáre kommer väl att stanna där efter vad som skrivits här.

Kingen

HBK Medlem
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2025

Jag redigerade vår Husbilslista enligt nedan

Nyköpingsbro

GPS: N58 44 56.5 E16 55 09.2
copyhbk.png

©Husbilsklubben.se
bar04.jpg

Plats: Parkering på båda sidor av motorvägen.
Vägbeskrivning: E4:an, ca 5km S Nyköping.
Service: CLOCK hamburgerbar.
Restaurang mitt över motorvägen med pizza, grill och á lá carte, öppet dygnet runt.
Cafeteria med baguetteria, Glassbar, Lekhörna, Lek/Spelhall, Shell servicestation.
Toaletter med skötrum och flera handfat med varmvatten.
Telefon, Brevlåda, Turistinformation.
Övrigt: Många rastmöbler intill P-platsen.

OBS. Varning!!
Stannar du mer än 2 tim på denna plats = Parkeringsböter

Håkan J

HBK Medlem
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
92
Medlemskap
2025

Man kör in och kanske får vänta på sin tur för att tanka. Fyller upp tanken med diesel. Går in till kassan. Står i kön. Betalar. Går ut till bilen. Kör till en ledig parkeringsplats. Funderar på att sätta på lite fika. Kommer på att man skulle ha köpt en kvällstidning. Går tillbaka och ställer sig i kön för att köpa tidningen. Betalar. Går tillbaka. Sätter på fika. Njuter av kaffet. Lägger sig en stund och läser tidningen och vilar. Går ut och tar en liten promenad.

Skit också det har gått 2 timmar och jag missade skylten.............................

Men nu är vi ju några som vet om det där med tillståndet för att stå parkerad längre än 2 timmar. Hoppas det finns ett anslag att man måste kolla deras parkeringstider på nätet eller ännu hellre ett anslag på plats.

Nej, ingen plats för mig.

Toppen