• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret, del 3 2011/12

En enkel oppgave for Los Suecos - selv har vi ikke besøkt Florida, men jeg tror dette bildet er fra en av de store turistmagnetene i den staten.

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Nej, den är inte enkel. Ganska säker på att det inte är Miami Beach. Gissar på Ft. lauderdale, men känner inte igen mig.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det finnes et annet allternativ, på Gold Coast i Queensland Australia. Men jeg kjenner ikke igjen noen spesiell bygning - og det er en strekning på 5 mil :)

fredrik123

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
7584
Medlemskap
2026

Nej, den är inte enkel. Ganska säker på att det inte är Miami Beach. Gissar på Ft. lauderdale, men känner inte igen mig.

Börjar bli en vana att ge rätt fast man gissar "fel" ;)
Det ÄR Miami Beach på Collins Ave.

Skulle bli så segdraget att säga att du är nära... men inte riktigt... :rolleyes:

Varsågod Los Suecos

// Fredrik

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Det var generöst, eftersom jag var helt borta.... men vid närmare titt så ser jag att det är Collins Ave. Ni kanske t.o.m. bodde så exklusivt som Fontainebleau, där jag kan tänka mig bilden är tagen.

Något mycket, mycket enklare. Tror att vi är många som stannat på den här lite skitiga ställplatsen, bakom en lika skitig restaurang.

DSC_0039.JPG

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Visst är det fiskehamnen i Travemünde.

Vi har bara besökt det en gång, men det gjorde intryck på mig.... saxat ur vår reseberättelse och mötet med denna ställplats.

".... Bordsatlasen fram igen och nu hittade vi en som vi tyckte verkade fin i Travemundes fiskehamn, lät pittoreskt och äkta. Såg framför oss de gamla fiskarna, med sina typiskt nordtyska skärmmössor sitta där på kajen och rensa sina nät.

Verkligheten var lite annorlunda. En skitig tomt, bakom en lika skitig servering. En specialité visade sig Herr Ställplätzechefen i alla fall ha. Det kostade nämligen 50 cent att få låna toaletten, helt okey, men systemet var lite udda för mig och man fick inte vara för akut nödig om man säger så. För att komma in på toan måste man först hitta chefen, sedan be honom att följa med till toan, låsa upp den första dörren. När man sedan väl var insläppt möttes man av 10 dörrar, alla med myntautomater för 50 cent. Undrade försiktigt om det inte vore enklare och kanske till och med billigare att bara ha en automat och det på ytterdörren. Menar 1 automat är billigare än 10 och han skulle själv slippa vara ”nyckelpiga” åt alla pinknödiga gäster. Hans föraktfulla min som var hans svar på mitt lilla förslag var så smärtsamt så det kommer att ta tid innan jag helt återhämtat mig."

By the way Linden, vi kommer närmare er, vi har just köpt ett hus i Valbo!

Din tur.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Vi har besökt stället två gånger. Den första använde vi toaletten med allt vad det innebar. Den andra gången hade vi lärt oss.

Grattis till huset! Min son bor i Lexe och han trivs utmärkt med närheten till stan och ändå lite på landet.

Nu till spåret. Vad heter staden?

IMG_0394.jpg

DF5XG

HBK Medlem
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2025

Tallin heter staden.

Vi sticker i väg i mogon, åker til Sverige.
Jag kan inte ta över.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Visst är det Tallin.

Det är fritt för vem som helst att lägga ut en bild.

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

Stämmer bra det. Vi passerade här när vi var på väg till Checkpoint Charlie.

Din tur Boo!

Boo

HBK Medlem (P)
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1025
Medlemskap
2025

Tack för det!
Var befinner vi oss nu? (Tidigare medlemmar i exklusiva SGK göre sig ej besvär...)
P5260058.JPG

Toppen