• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Tydligen svårt det här, har en bild till, men den säger nog inte så mycket mera.

DSCN2060.JPG

Men om jag säger så här;

Frankrike var hemma här, som sedan blev Norge och då blev Oslo hemma,
allt slutade tragiskt, lite på dekis, som Blå damen i Indien.

Lite gåtfullt.....

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har hamnat i Lysekil. Den fina ställplatsen vid fiskaffären stängd under sommarsäsongen. 4-timmarsparkering vorden. Ställde mig lite längre bort på en blåsig parkeringsplats. Kallt trots att solen skiner. Kommer inte härifrån eftersom jag drack vin till räkorna som smakade sediment. Klart man blir arg!

Industriområdet där jag sitter fast!

ly.jpg

Längre norrut i Frankrike. Kommer inte ihåg namnet. Arromanche eller Parableu nånting men det är fel naturligtvis!

Arga gubben

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Klart jag förstår! Hur kul ä´dä´?

Ja visst är det norrut i Frankrike och jag tror att du är och irrar i grannkommunen just nu.

Trodde min lilla gåta skulle leda in dig, med tanke på din egen marina bakgrund.

Om jag säger så här.... istället för att köra över bron, gå ner till floden och ta båten som kan ta dig hela vägen in till Paris.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja då vet jag men jag avvaktar. Det är för få som svarar i denna tråd. Kan det bero att vissa "gamla uvar" ofta är så snabba med svaren att de flesta har gett upp?

Arga gubben

kaj.p

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
7379
Medlemskap
2029

Så är det, Man får snart köra off road för o hitta platser där ni inte varit. :D

Senast ändrad:

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Visst är det bron Seine vid Le Havre.

Min något amatörmässigt gjorda gåta var en anspelning på det fantastiska kryssningsfartyget S/S France, som var registrerat i just Le Havre, fartyget blev senare både S/S Norway med Oslo som hemmahamn och till sist S/S Blue Lady.

Ralph, du fortsätter.

Tommy

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Tack Jappe, ja så heter bron.

..... men Ralph var snabbare att säga staden, eller rättare sagt du höll ju dig tillbaka på ditt sedvanliga tillbakahållna diskreta sätt!

Orust egen Wallenbergare, som lever efter devisen, "verka men inte synas".:twitcy:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag trodde först att det var Tavira men det är nästan samma bokstäver i det rätta namnet fast i en annan ordning, tror jag.

Jappe

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026

Är i Karlskrona skärgård nu. Detta sydliga ställe borde ni kunna...

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Min gissning blir i alla fall att det är Ralph, alias SirMcLain som vi ser på bilden, trots att själva motivet har mörknats. :D

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Är det Afrika man ser långt borta i fjärran?

Ser den gamla stadsporten ut så här?

vadå.jpg

Jappe

Senast ändrad:
Toppen