• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

J

Jarn

Guest
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Visst är det så Kjell. Under vinfesten förra hösten.
Vassego o kör vidare.

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Tack! Tyckte jag kände igen restaurangen. Har för mig att den heter Alte Kanzlei.
OK! Vilken ort har jag riktat objektivet mot på denna bild?
IMG_1839.JPG
//Kjell

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Kan ikke la være - om vi tar sletten mellom Mosel og bundesstrassen så har vi nærmest en Campingplass, denne kommer en til om en svinger til venstre når en kjører av B-strassen - svinger en til høyre kommer en til en av de store stellplatsene, flere ganger på topp i Promobil sin liste over gode plasser - nå forbigått av Minheim (samme eier). Lengst in på denne plassen bor eieren i en Clou. Det er undergang under B-str til selve byen K..... som og har namnet skrevet med store bokstaver oppe i åsen. Tror bildet er tatt fra like til høyre for siste bokstav i namnet.

Absolutt en av mine favoritter når det gjelder stellplatser langs Mosel.

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Ja, Knut det blev till en favorit även för oss. Ser nu när jag scrollar bakåt satt Du inte har tillgång till bilder. Väntar in fler spårare som kan ta detta med hjälp av Dina utmärkta ledtrådar.
//Kjell

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

I den lilla serveringen vid infarten förfasade sig vin- ölgubbgänget över mina dryckesvanor och krögaren tittade medlidsamt på mig när jag beställde kaffe! Han ser ut att tycka att jag verkar vara bortom all hjälp!

kh.jpg

Leifw

FD HBK Medlem
Kommun
Finland
HBK-Nr
2215
Medlemskap
2021

Även vår favorit, här ingången till Ställplatsen o Campingen.

DSCN4594.JPG

Har svarat förr på platsen så det kan vara en ledtråd till.

Leif

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Tack även till Er, Jappe och Leif för att Ni med alla medel försöker locka in fler nya "spårare".
Det stämmer, Leif! Jag har en minnesbild av att jag lagt ut detta spår en gång tidigare och att det var Du som löste det då.
En inzoomad bild mot ställplatsen från vingården där jag tog den föregående bilden.
IMG_1837.JPG
Den här vinorten på 10 bokstäver ligger vid Salm och Mosel.
God Jul och Gott Nytt År till Er alla från oss två!
//Kjell

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Välkommen ut på spåret, Sven!
Ber om ursäkt för att Du fått vänta! Åter hemma efter en hel dags julrusch. Ja, visst är det Klüsserath jag förevigat och vi diskuterat om.
Vars så god och lägg upp ett nytt spår!
Hälsningar Kjell

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Tack, då kör jag med en kyrka så här i juletid. I vilken stad hittade vi denna kyrka, tro?
IMG_3196.jpg
//Kjell

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Den här som, egentligen förutom tornet, inte direkt är lätt att urskilja som en kyrka är en av stadens totalt 17 kyrkor. IMG 3196-2.jpg
Dock är ju denna inte alls på någor vis lika uppmärksammad eller känd som stadens katedral.
//Kjell

J

Jarn

Guest

Spaghetti Bolognese för ju tankarna till Bologna, men efter koll så finns där 75 kyrkor.
Venedig var nära med 16 kyrkor och Florens med 24, så jag har lite svårt att gissa.
Kanske Pisa?

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

En av städerna Du nämner är den jag söker. Inte Bolognese, men Carbonara däremot är pastarätten! Någonstans har jag lärt mig nånon gång att staden har 17 kyrkor, men när jag Googlar på det nu ser jag att jag varje sida ger olika uppgifter om antalet. Låt därför inte antalet styra.
Nu tar Du det, Roland!
//Kjell
P.S. Här är en annan mycket mera känd basilika i denna stad, Venedig.
IMG_3210.jpg D.S.

Senast ändrad:
J

Jarn

Guest

Tack för det Kjell!

Eftersom det är jul så kör jag vidare på det kyrkliga temat.

Var är vi nu ?

Bilagor

• P1000450.JPG
    P1000450.JPG
    2,5 MB · Visningar: 8

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025

Kan Ni vara i östra Bayern och i staden P...? Kanske t.o.m. framför rådhuset? Om jag är på rätt väg överlåter jag gärna till andra spårare.
God Jul!
//Kjell

Senast ändrad:
Toppen