• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

Jag klarar detta! Jag ger mig inte! Det vore faktiskt kul om det blev flera som engagerade sig i denna tråd!

Jag har aldrig sett den akvedukten i verkligheten men jag känner till den och på min nästa Spanienresa ska jag ta en närmare titt på den, har jag tänkt mig. Jag åker med Stena från Göteborg till Kiel den 10 januari. För mig, husbilen och en enkelhytt betalar jag totalt 1129 spänn!! Stena! :msn_heart:

Jappe

F

F.d. 55374

Guest

Jappe, kanske några försvann när du tyckte att
man bör kunna köra husbil till dom platser som
är med på spåret.
Tommy R

Tobbe

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6778
Medlemskap
2025

Ny ledtråd, fotot taget från v340 i Spanien, gammal bevattningskanal till ett sockerbruk.
Namnet är Eagle Aquaduct,
Det går att köra husbil dit, men inte på den!

Kanske nån fler än Jappe som kan!!

Tobbe

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6778
Medlemskap
2025

141.JPG

Vänd åt andra hållet ser man den gamla n340, så det finns tre generationer väg på det här stället, n340 som bilderna är tagna från, den "nya" motorvägen ovanför aqvedukten och den krokiga gamla vägen som syns på bilden, ursäkta soldiset, men bilden togs i februari!!

Hoppas på svar

Tobbe

HBK Medlem
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
6778
Medlemskap
2025

Svarar på min egen tråd, platsen är Nerja ellar Maro som finns strax öster om Nerja, vacker Aquaduct tycker jag.

Lämnar tillbaka tråden till Jappe när ingen annan har svarat.

Vet ej om jag har hanterat det här fel, men det var första försöket för mig, svårt med ledtrådar kanske!!

Din tur Jappe!

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ni har inte gjort något fel! Fina bilder som jag tycker någon borde nappat på! Tappa inte sugen nu bara! Det kanske är närheten till julen som minskar intresset för den här tråden tillfälligt.

Jag känner mig lite skyldig. Jag kunde svaret men tänkte jag skulle vänta lite med att svara för att inte "blockera" den här tråden tillsammans med de andra "uvarna" LosSuecos, Jannemickel, LeifW m.fl och då blev det inga svar. Lite konstigt. Jag trodde intresset var större! Misslyckat försök, tyvärr.

Nåja, ny bild! Var står de här bilarna?

kb.jpg

Senast ändrad:

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025

Svarar på min egen tråd, platsen är Nerja ellar Maro som finns strax öster om Nerja, vacker Aquaduct tycker jag.

Lämnar tillbaka tråden till Jappe när ingen annan har svarat.

Vet ej om jag har hanterat det här fel, men det var första försöket för mig, svårt med ledtrådar kanske!!

Din tur Jappe!

Synd att ni blev "drabbade" av "oss uvars" försök att engagera fler aktiva !
Det var ett utsökt spår från er, kom igen !
// Janne

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

1. Jag brukar börja med att skriva texten till mitt inlägg.
  2. När detta är klart klickar jag på symbolen Gem ovanför skrivrutan.
  3. Ett nytt fönster öppnar sig.
  4. Klicka i den övre av rutorna Bläddra och leta upp din bild på din dator
  5. Fortsätt i nästa ruta om det är fler bilder
  6. Klicka sedan på Ladda upp och vänta
  7. Stäng rutan när uppladdningen är klar
  8. Ställ markören i texten du skrivit och slå enter fyra gånger
  9. Flytta markören till näst översta tomraden
  10. Klicka på symbolen Gem ovanför skrivrutan
  11. Välj den bild du vill ha in
  12. Upprepa om det är flera bilder
  13. Avsluta med att klicka på Förhandsgranska inlägg och därefter Skicka svar om du är nöjd.
Så här skriver Michael Johansson om bildinläggning. (Bra beskrivning men varför han slår "enter" fyra gånger enl. punkt 8 begriper jag inte. Jag brukar klicka en gång på den plats där markören är enl. punkt 9. Det är kanske någon skånsk besvärjelseakt för att blidka andarna så att inte jorden ska gå under idag.)

Det kan också vara lämpligt att minska ner bilden i ett bildbehandlingsprogram till kanske 1200 x 800 pixlar eller däromkring!

Det finns ett "Testforum" i spalten längst till höger på hemsidan där man kan pröva sig fram när det gäller bildinläggning exempelvis!

Jappe

Senast ändrad:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Men vi kan være enige om at det er rett elv :D - sitter med en platta uten noe bibliotek med bilder, derav ikke noe fullstendig svar.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ständiga diskussioner om vad som gäller på den här f.d. ställplatsen!

kb2.jpg

kp3.jpg

Senast ändrad:
J

Jarn

Guest

Kröv ?

Missade andra bilden, då liknar det ju Kues mittemot Bernkastel.

Senast redigerad av en moderator:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bernkastel-Kues är rätt!

kp4.jpg
(Geklauten Äpfeln betyder pallade äpplen) :wink: Klicka på bilden och kolla in detaljerna, bl.a. högvattenskalan till höger!

Det var väldiga disussioner om vad som gäller på parkeringsplatsen vid Mosel. Enligt GB som kan och vet allt :)D) så betyder skyltningen att det är gratis för husbilar att stå där mellan kl 18.00 och 10.00!
Synpunkter någon?

Jappe

Senast ändrad:
J

Jarn

Guest

Ja det verkar ju avgift mellan 10 - 18 så övrig tid bör vara gratis, fast max 6 timmar.

Ny bild med mer folk:

Bilagor

• P1030814.JPG
    P1030814.JPG
    1,5 MB · Visningar: 8
Toppen