Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Vad jag förstår har la Strada dusch och toa med "vanlig" dörr.
Tar tacksamt emot synpunkter. // Pirkko
Jag var på Elmia i går och grävde i alla plåtisar. Kan säga att det är ganska stor spännvid i kvalitet. Här gäller att man får vad man betalar för. Tips öppna luckan ovanför förarhytten och knacka i taket. En del snålar på väggmaterial och på antal belysningspunkter.
Sen har de flesta det gemensamt att det finns så många options att lägga på.
Pössls isolering i taket är inte det samma som reklamen visar. Det är nog en uppförstorad bild.
LaStradas toarum tål dusch utan draperi. Den är tät i kanterna och dörrarna ligger innanför tröskeln. Upp till någon att testa
På fabriken såg jag en la strada (eb?) som hade 2 inåtgående dörrar till duschen. Det verkade inte behövas nåt draperi i den (den såg tät ut ändå)
Synd att jag inte visste om detta med isoleringen igår.
Representant från La Strada (ägare tror jag) fanns där och då kunde man ställt lite frågor.
Skulle tro att han finns där idag också.
Jaha ... då får man börja om från början igen och fundera.
Efter att ha undersökt och dragit i den där dragdörren till duschen i Pössl så har jag svårt för att acceptera den.
Den var trög och krånglig.
Hur tusan ska man rengöra "rälsen" längst ner? // Pirkko
LaStrada:
Jag har tagit bort klädseln på bakdörren och konstaterat att det inte finns isolering alls!!!!Antagligen inget i skjutdörren heller ,ska kolla. Jag ska till fabriken om en månad och se hur dom isolerar väggarna.Vinterbil?Jo om man som jag åker till spanien över vintern.
Drag dörren går lättare när man använt den ett tag! När man dushat klart drar man den helt åt motsatt håll och så tar man handuken eller trasa och drar med ett finger ett varv i "rälsen" klart! En annan fördel är att man kan dra för den fram till kylskåpet när man ska sova! Utan att behöva mörklägga hela framdelen på bilen! Praktiskt när man är på resande fot!
Lycka till med ert köp!
/Malbeck