• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Sorry, Kenth!
Antog bara att Du även känner till namnet på ställplatsen då Du vet att vi stod i anslutning till Rovögens fiskeläge.
Det är ställplatsnamnet, Kvarkenfisk som är bekant för oss husbilsåkare, Kvarkenfisk | Husbilsklubben.se
Rekommenderar denna trevliga ställplats och Kvarkenfisks White Guide Restaurang.
Lämnar över spåret till Dig, Kenth med varm hand!
//Kjell

255F69D9-F88B-4837-8D60-DA5723B25538_1_201_a.jpeg
 

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.425
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Tack, Kenth! Jag har ett mycket speciellt minne ifrån denna vid detta tillfälle relativt nybyggda bro. Har för mig att bron invigdes 1965. Tio i fem natten mot måndag den 21 juli 1969 skulle jag passera gränsen från Finland till Sverige efter en resa i Finland och stannade bilen i höjd med 30-skylten mitt på denna bro för att lyssna på bilradion.
04.56 uttalar Neil Armstong de berömda orden: - That´s one small step for a man, one giant leap for mankind! Klockan var då 22.56 på söndag den 20 juli i östra USA ner Neil Armstrong klev ner på månen.
Nåväl, det är historia!
Nu till sommaren 2019! Var övernattade vi denna gång på väg norrut och hem?
//Kjell

F39303DB-E1D8-40ED-BF3C-65E56984AE86_1_201_a.jpeg
 

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Inlägg
13.489
Kommun
Hässleholm
Löderups strands camping med gångavstånd, 1 km, till Ales stenar och Kåseberga västerut och Sandhammaren österut. Hammarsköld Backåkra 500 m norrut.
 

MaJe

HBK Medlem
Inlägg
560
Kommun
Uppvidinge
HBK-Nr
15405
Medlemskap
2025
Ja - rätt! (eller High Coast Whisky som de kallar sig nu)
Ett besök med guidad tur kan rekommenderas, avslutas lämpligen med ett glas av produktionen samtidigt som man blickar ut över Ångermanälven...

ThomasA - din tur!
 
Toppen