• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

ThomasA

HBK Medlem
Inlägg
4.195
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
15030
Medlemskap
2024
Javisst ät det ett foto över de gamla slussarna i Trollhättan. Detta kort är taget 180 grader uppåt slussen.
8848C82A-570C-4C15-AFFB-E41E3BB9B31E.jpeg

Jeff, du spårar vidare.
 
F

F.d. 14324

Guest
Tackar, Stevns klint är ett trevlig ställe att besöka och ni hittar den här: Stevns Klint | Husbilsklubben.se
Faktiskt så var det här i på spåret jag fick känna till vad Stevns klint och højerup kirke vad för nåt.
Jag bestämde mig på stående fot* att jag var tvungen att åka dit någon gång. (*sittande arsxx kanske är ett bättre ordval)
2019 var året vi besökte Klinten och kyrkan som håller på att ramla ner i havet, samt alla minnesmonument som fanns där och överaskade mig positivt.
Men inte tusan hade jag koll på att det var just dit vi åkte, vi var på väg hemåt och tyckte det var dags att hitta något ställe för natten, svängde av motorvägen och styrde österut mot havet, polletten ramlade ner först när jag svängde in på parkeringen och läste på skylten och faktiskt såg kyrkan, det blev lite av ett sånt där moment "vänta lite här nu..."
Men men, det är alltid kul när planeringen fungerar exemplariskt och att man hamnar där man bestämt sig för att hamna. ;):angel::msn_quest:
En annan gång kan jag berätta för er hur man lyckas missa de långa husen i Prora, det är fullt möjligt, men det får bli en annan historia. :)

Nu tar vi en enkel, var är vi nu?

strangnas.JPG
 

Jolie

HBK Medlem
Inlägg
422
Kommun
Nyköping
HBK-Nr
24753
Medlemskap
2024
Varför har du namngivit bilden med strangnas.jpg?
Om jag inte minns fel var det väl P10 regementet hette.
 
F

F.d. 14324

Guest
P10 känner jag mycket väl till och jag har haft nöjet att ratta (med styret) en svensk variant av en sån här stålklump just där.
Men frågan här är inte hur jag namnger mina bilder med villospår, frågan är var bilden är tagen, och det är inte vid P10 i strängnäs. ;)
 
F

F.d. 14324

Guest
Ledtrådsbild med förtydligande i bildnamnet denna gång.
En sån har jag aldrig fått leka med. :)

inte_heller_strängnäs.JPG
 
F

F.d. 14324

Guest
Arsenalen kanske.
Näpp, det är inte Arsenalen.

Jag har nog ingen ledtrådsbild som ger något mer än detta tror jag.
Ett sista försök, det finns en ledtråd i mitt inlägg #16952 ett par hack upp, egentligen mer än en ledtråd då svaret är utskrivet om man orkar trycka på en länk och läsa lite. :)
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Ser at et er tyske skilt på stridsvognen, regner med at det var den som gjorde at du mistet den lange bygningen :D noen andre får finne løsningen.
 

Jan K

HBK Medlem
Inlägg
1.625
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2024
Nu har ni gett väldigt många ledtrådar till "långhusen/långhuset" i Prora, som jag bara såg på långt håll i höstas eftersom jag inte hittade någon bra plats att ställa bilen på.
 
Toppen