• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Nu har du gissat mycket Knut, så nu gör jag det lite lättare. Vi åkte denna båt alldeles efter vi lämnat övernattningsplatsen som jag visat på tidigare foton. Sedan vandrade vi på denna stig. Nu är vi i gränslandet.IMG_1191.JPGIMG_1192.JPG

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Nu har du 77.5 mils körväg kvar till min plats enligt Google maps. Får väl försöka med några fler bilder. nu är vi nästa framme vid det unika resemålet.153_5368mod.jpg

Bilagor

• IMG_1197.JPG
    IMG_1197.JPG
    782,5 KB · Visningar: 26

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Hej Knut, nu hann Göran före, visst var vi på väg till Treriksröset och vi övernattade på campingen i Helligskogen knappt 2 mil från Kilpisjärvi i Finland där vi tog båten och sedan vandrade ca 3 km till själva Treriksröset.
Var god och häng på Göran.153_5380mod.jpg

tordan

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2025
Från Härjedalen och nu till en helt annorlunda plats, där det geologiska materialet kan ge en liten fingervisning om var vi befinner oss?

IMG_2990.jpg

tordan

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
22905
Medlemskap
2025
Trevligt, att tråden lever och att gissningarna flödar på.
Thomas, du är åtminstone på väg åt någotsånär rätt håll ifrån Härjedalen räknat... ;)
Herbert, Omberg är ett härligt naturområde område alldeles nästgårds hemmavid, men berget är inte fullt så söndervittrat ännu.
Denna gång har vi begett oss bort på ett litet längre äventyr.

Häromkring finns det också en hel del vandringsleder, om man är intresserad av att utforska naturen fot-ledes.
Här är ett litet smakprov på ett stycke av en skyltad vandringsled, men vi gav snart upp våra föresatser till morgonpromenad.
Knaggligt värre (milt uttryckt) var det på denna steniga strand och jycken med "gammel-farfar" i selen fick vackert tänka om.
Riktiga hurtbullar med stadiga kängor och ryggsäck traskade muntert förbi oss och försvann snart i fjärran.
Själv staplade jag försiktigt tillbaka till vår husbil, som stod strax intill, men parkerad på stadig och rejäl asfalt...

IMG_4207a.jpg

Toppen