• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Morris

HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
27583
Medlemskap
2025
Lämna gärna till Herbet, mina bilder visar mest Stockholms skärgård eftersom jag fortfarande åker båt och är "färsk" som husbilsåkare. M.a.o. har jag inga bilder att bidra med. Sorry.

Herbet

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
16285
Medlemskap
2026
Vi befinner oss vid Innanhavet i Sverige.
17 mil långt och 11 mil brett om jag kommer ihåg rätt.
Vi befinner oss vid en stad.
Men vad är det som reser sig upp vid horisonten.
En ledtråd är att delar av namnet finns i Jannes inlägg.

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Då tar jag en riktigt svår en, vi har nu lämnat Sverige. Har fler bilder om ni inte löser detta, återkommer.IMG_1187.JPG

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Knut
Du är på rätt väg men vi åker lite längre norrut. Provar med en bild till från utsidan av matstället.IMG_1190.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Tror du er i Trøndelag, men kartet på første bildet gir meg ikke løsningen direkte. Det er mange vatn på norsk side, men ikke mange som ligner på det en serpå kartan.

Junis

HBK Medlem
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
17471
Medlemskap
2025
Ytterligare längre norr ut i Norge gäller. Bifogar ytterligare två bilder för att hjälpa till på resan.
IMG_1188.JPGIMG_1189.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det finnes 3 eller 4 veier mellom Norge og Sverige i Nordland, jeg skulle tro du er kommet over på en av disse. Tar jeg ikke feil så har fjellet i bakgrunnen på et av bildene gitt navn til dalen.

Toppen