• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret i Skandinavien

Mona & Kjell

HBK Medlem
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2025
Misstänker utifrån skylten ÅKESHUS att ni nog förmodligen besökte Åkes Bilskrot, Kyrkö mosse i Småland. (Har för mig det kallades så!?) Kommer däremot inte ihåg adressen dit men detta får ändå bli mitt svar eller snarare mitt minnestest.
//Kjell

Tommy N

HBK Medlem
Kommun
Mönsterås
HBK-Nr
25990
Medlemskap
2027
24 timmar har gått, ingen fundering?!
#########, som först 1592 fick stadsprivilegier, kan härleda sin uppkomst från ett birgittinkloster, som grundlades omkring 1420 och blev bland de rikaste i #######. År 1536 indrogs det till kronan, men först 1588, då alla munkarna och nunnorna var döda, upphävdes det som kloster.[2]

År 1664 såldes jordagodset och är sedan dess en herrgård med namnet ########-kloster.
Nu blev det väl lättare!?DSC_0081_2.jpg

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Sødisbakke, som det står på en av vägvisarna, ligger i Mariager på Jylland, så Mariager får bli min mycket kvalificerade gissning.

Jan K

HBK Medlem
Kommun
Kristinehamn
HBK-Nr
17820
Medlemskap
2029
Jag vet inte vad parken, som jag fotade, heter. Det är inte parkens namn, som jag är ute efter utan ortens namn.
Hur som helst är vi inte heller i Västergötland, där jag har googlat mig fram till att Öxabetsparken troligen ligger.
En ny frisk gissning vill jag gärna ha innan det blir en ny bild.

Toppen