• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Visst är det vid norra infarten till Maranello man möter den ”dansande hästen”, som är Ferraris symbol. En symbol som Enzo Ferrari tog från en Italiensk Greve och heroisk flyghjälte från 1:a Världskriget, som hade den svarta dansade hästen målad på sitt attackplan.
83A93C42-0B88-43EB-B74C-C07E61D62CE9.jpeg
Sånt man får veta och lära sig på Ferraris museum i Maranello, passar på att samtidigt rekommendera det andra Ferrari museet som finns i grannstaden Modena.

Janne du tar oss vidare.

Tommy

Jannemickel

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
10420
Medlemskap
2025
Tack Tommy!
Har åkt igenom Modena men missade Museet, som Peugeotägare var Ferrari
tämligen ointressant....:);)
Vi fortsätter till ...... ?
// JanneP1120383A.jpg

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Detta hände sig på den tiden innan vi hade husbil. Så här såg vi ut, unga och fräscha(?) Dricka stor öl till lunch orkade vi också. Liten Coca Cola kostade dubbelt så mycket som en stor öl.
P3090011aa.jpg

brogu

HBK Medlem
Kommun
Mörbylånga
HBK-Nr
3911
Medlemskap
2024
Klart vi var i Prag, åkte med Säfflebussen! Och du var ju i Prag härom veckan vill jag minnas. Verkar som om vi trampat i varandras fotspår rätt ofta ;)
Varsågod och hitta på ett nytt spår Tommy!

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Nej i Prag har jag bara varit i tjänsten, senast var i december 1992, dagarna innan Tjeckoslovakien skulle delas upp i Tjeckien och Slovakien. Fin stad och det skulle vara spännande att besöka Tjeckien med husbilen.

Ett vanligare "vattenhål" för oss svenska husbilsresenärer än Prag, som har en ny modern ställplats, enligt en modell som jag vet att många av oss föredrar, man betalar för det man använder.

DSC01098.JPG
Tommy

F

F.d. 14324

Guest
Hmmm, färgen på huset som skär sig mot det mesta, hundbadstationen, platserna "gött i ordnung", det måste vara Heiligenhafen!

Toppen