• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
En vild gissning efter den senaste ledtråden, Konungarnas dal utanför Luxor. Där har man hittat massor av gravguld, men det är långt flera än 6 faraoner som är begravda där.

Tommy

göran n bergman

HBK Medlem
Kommun
Finspång
HBK-Nr
16334
Medlemskap
2026
Helt rätt Anders! Bilden tagen i november 2017 på väg till Spanien. Skillnad på säsong och icke säsong, vet inte om de alltid tömmer vattnet på vintern. Du fortsätter!
Hälsningar Göran

lentor

HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2025
Madonna del Ghisallo brukar Roberto Vacchi på Eurosport berätta om när
etapploppen på cykel gästar Comosjön.
Fick även ta lite hjälp från Wikipedia m.m.

Torgny

ae.in.gbg

HBK Medlem
Kommun
Härryda
HBK-Nr
15015
Medlemskap
2024
Helt rätt Torgny!

Alla cyklisters skyddshelgon "Madonna del Ghisallo" vid Como sjön, som sann cyklist ska man gjort ett besök här!

Fler foton på

Francesco Mosers special cykel han satte 1h rekordet på finns på högra sidan man kommer in.

Jag har träffat Moser på en veteran tävling 2011 och 2013 med (gamla stål-racer tidigare än 1987) sen träffade jag honom 2014 på cykel (vägarna var avstängda för bilar) på väg upp till målet i Oropa för Girot, han är supertrevlig, det var då jag fick fotot med mig o honom på, som jag har som avatar!

Höll på att glömma museet (det var stängt när vi var där tyvärr, så jag måste komma tillbaks!)

Ok då är det din tur!

Mvh
Anders

lentor

HBK Medlem
Kommun
Nora
HBK-Nr
13821
Medlemskap
2025
Tack!

Närmar tjugo år sedan frugan och jag besökte Comosjön.
Landade husbilen på en camping endast ett par kilometer från Moto Guzzifabriken.

Nåväl. Här har vi andra vyer. Var är det?

Torgny

P1010557.JPG

Toppen