• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Helt riktigt, Uffe! Efter att ha passerat sjön med kyrktornet kommer man till bergspasset Reschenpass, mellan orterna Nauders och Mals i den italienska provinsen Sydtyrolen, där vi stannade till vid den mycket trevliga restaurangen och rastplatsen, Heidepark. Mittemot Heidepark ligger det runda krigsmuseet med militärkyrkogård. Ser vi ner i dalen och Vinschgau upptäcker vi Europas högst belägna Benediktinerkloster, Marienberg från 1100-talet där det nu finns ett museum. Rekommenderar denna väg för Er som någon gång planerar att ta vägen ner till exv. Gardasjön från Füssen i Tyskland.
Spåret är Ditt, Uffe!
//Kjell
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Det lär ha varit en jädrans smäll när dom red förbi och var lite sura och sprängde detta torn. Schloss Heidelberg.

(Såg bilden och kände igen den då jag varit där, men när jag nu tittar igen så ser jag att bilden är googel bar. Alltså inge större bedrift.)
 
Senast ändrad:

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Nja, rätt kass när googel hittar bilden. Hoppas att detta blir lite svårare än bilden jag hade i Skandinavien tråden nyligen. Man började bygga här för enorma pengar tidigt 60 tal. Var är jag? Lite lömskt att köra upp tung husbil för brant backe utan mötesmöjlighet och utan sikt.
1.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Ah, redan jag som har fler bilder. En liten nätt bunker med 25 000 innerdörrar. Man gissar att det kostat 15 miljarder kronor att bygga, och då fanns huvudtunneln sedan tidigare. När den nu inte används längre så nöjer man sig inte med att bara stänga huvuddörrarna. Nä man plockar ut allt (utom 200 meter till museumet) i hela tunneln, och inte nog med det man högtryckstvättar hela tunneln så den är som när man började bygga 1960. Varsågod spåret är ditt.
8.JPG10.JPG
 

DF5XG

HBK Medlem
Inlägg
1.264
Kommun
Tyskland
HBK-Nr
12069
Medlemskap
2024
Jag tackar Lomma,
och vi fortsätter till en mer bekväm destination. Vad heter staden?
DSC08011010.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Om inte DF5XG vill lägga ut en bild så öppnar jag för vem som helst. Passa nu på om där är någon som inte lagt ut bild tidigare.
 
Toppen