• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Jaha Michael du är lite tveksam till mina uppgifter. Som tur är så hittade jag denna
dom kör på med samma show år efter år tydligen. Även Youtube klippet är svårhittat då endast 233 har sett det.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
617B9518-3736-41FF-9604-1F20678A9D7B.jpeg Sista bilden, ja då blev det enkelt, medan de två tidigare bilderna inte alls gav någon koppling till Asterix Parc.

Kollade videon, som gav förklaringen... en show utan egentlig koppling till temat i parken.

Något helt annat och som vi passerade i förra veckan.

Var står alla dessa husbilar?

TommyD
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Har vandret for mange ganger rundt de raukene :D men andre får gi svaret. Det var en gang 2 campinger i tettstedet, men et demningsbrudd lengre inn i landet destruerte den ene og vasket noen vogner ut i havet. Besøkte stedet selv første gang i 2005, siste gang i 2010 på vår siste Spania vinter.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Har vandret for mange ganger rundt de raukene :D men andre får gi svaret. Det var en gang 2 campinger i tettstedet, men et demningsbrudd lengre inn i landet destruerte den ene og vasket noen vogner ut i havet. Besøkte stedet selv første gang i 2005, siste gang i 2010 på vår siste Spania vinter.

Knut, visst har vi blivit äldre herrar och visst bor du numera på andra sidan jordklotet, men visst menade du väl;

”.......förste gang i 2005, SENASTE gang på vår SENASTE Spania vinter?…

Din formulering låter så ödesmättad.

TommyD
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Etter jeg flyttet til Australia og ikke lenger har husbil i Europa så regner jeg ikke med flere turer. Bor nå i subtropisk område 20 min fra Pacific og strendene. Om jeg skaffer en ny husbil så blir det for utforskning av dette enorme landet. Tviler sterkt på om jeg kommer til Spania flere ganger.
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Er ikke dette en av 3 skuter, replika av Christofer Columbus sine skip som "oppdaget" Amerika. Har sett disse for 20 år siden et sted mellom Gibraltar og Portugal.
Spania99-059.jpg
Tror ditt bilde er av den midterste av disse :D
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Jeg ville egentlig ikke overta, men svaret er Huelva som nærmeste by. Og pelle har bedt meg overta tråden.

Hva er dette og hvor?
Bilder1998-054.jpg
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Det er Newgrange på Brú na Bóinne feltet litt nord for Dublin, Michael du fortsetter. Feltet har de tre byggverkene Knowth, Newgrange og Dowth som alle er eldre enn pyramidene i Egypt. I Newgrange kan en komme inn til alteret som får sol på seg noen minutter hvert år, adgang kun med omviser og veldig få hver gang.

Besøksenteret på andre siden av elven har en replika av gangen og alteret i Newgrange med simulering av årets høydepunkt.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.265
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Tack.

Då tror jag vi skall ägna oss åt lite arkitektur ett ögonblick. En byggnad i gränslandet mellan Art Nouveau och Funkis skulle man kunna säga om denna, tyvärr något förvanskad av moderna reklammetoder:

20180308-044.jpg

Var kan vi hitta denna byggnad?
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
At det er på de britiske øyer er lett å se - venstrekjøring :D, men i hvilken by ligger denne Primark butikken?
 
Toppen