• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Ja, det där var enkel för mig. Har man bott i området i över 25 år och passerat den entrén minst 50 gånger, ja då känns den bekant omedelbart.;)

Något helt annat, något för den gruvintresserade?

Dsc00918.jpg

TommyD
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Ren tur även om jag hade ett svagt minne av det hela från vårt besök där ett par veckor efter att de öppnade. Då var det nästan folktomt och det gick att åka en attraktion, gå tillbaka till början och direkt åka en gång till. Men jag såg hur köerna skulle komma att bli med stora ytor med zick-zack gångar som mynnade ut i en öppning i en häck varefter ny yta med zick-zack gångar. Skyltar upplyste att här var det två timmars kö, sedan ny skylt 1½ timma osv.

Nåväl, nu fortsätter vi hit,

20060706-012.jpg

nämligen till ..... ? Förmodligen ett lätt resmål som många har sett.
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Nä det är inget fel På Spåret reser vi jorden runt. Det är På spåret i Skandinavien som är begränsat och ett senare påfund.
Var var jag 1999?På spåret 1.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Nä, vi håller oss i Europa. Inte så långt (3,5mil) ifrån där vi nyligen varit på vår resa här i spåret. Har inte före eller efter sett någon kunnat köra med mc så fort på en minimal scen som här. Har inte möjlighet att lägga in fler bilder förrän i morgon eftermiddag.På spåret 2.jpg
 

Dethleffskvalite

HBK Medlem
Inlägg
3.527
Kommun
Lomma
HBK-Nr
1035
Medlemskap
2024
Det har du rätt i, men var den delen byggd redan då? Och det stämmer inte med mina 35km om man nu kan gissa vart det är ifrån. Jag kan säga att det bränns.
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Röda byxor uppe på toppen.... skulle kunna vara Asterix som sitter där uppe och då har du varit på Asterix Parc utanför Paris.

Har aldrig varit in i parken bara kört förbi.

TommyD
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.266
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Asterix Parc, 33 km fågelvägen från EuroDisney.

Kollade den på Goggle Map igår men såg inget som tydde på modeller på brinnande båten Sirius eller liknande.

Men jag ser mig slagen med några sekunder :( .
 
Toppen