• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

hansyngve0319

FD HBK Medlem
Inlägg
603
Kommun
Kungsör
HBK-Nr
18108
Medlemskap
2021
Ja Ni är i rätt land samt på rätt ö, så det blir Göran Hellman som får ta spåret, vi åkte i vart fall med denna jvg från Sellin till Binz draget av detta lok och som Göran skrev så heter banan "Rasende Roland"
Varsågod Göran hälsar
Hasse

DSC_0018.JPG
DSC_0018.JPG
 

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Tack Hasse. Har åkt mellan Sellin och Binz några gånger med Rasende Roland. Vintertid så värms kupéerna med koks. Nu åker vi vidare och hamnar här. Vart är vi då? Hälsningar Göran Hellman.

DSC_3657b.jpg

Sorry, din bild är för stor (8.1 MB), lade upp en på ca 800 KB. / Webb BoEr
 

Bilagor

  • DSC_3657.JPG
    8,1 MB · Visningar: 16

Göran Hellman

HBK Medlem
Inlägg
1.117
Kommun
Falköping
HBK-Nr
4774
Medlemskap
2025
Visst är det Schwerin. Baksidan på det vackra slottet. Avvaktar med fler bilder då de tydligen är för stora. Varsågod Linden att fortsätta. Hälsningar Göran Hellman
 

linden

HBK Medlem
Inlägg
1.755
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2024
Ber om ursäkt Michael med mitt nej om UK det ska naturligtvis ha besvarats med ett ja.
Din gissning på Oban är helt korrekt så du får fortsätta "på spåret"
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Jag tyckte bebyggelsen såg engelsk ut vilket också bussen och räcket vid strandpromenaden tydde på. Vattnet såg ut att vara tidvattenvarierande. Sedan kom nästa bild och då var jag nästan hundra på att det kunde vara Oban.


Då tar jag över resan som går till en ort med en järnvägsstation som jag ville se. Det är några år sedan jag tog denna bild av interiören från vänthallen. Exteriörbilden publicerar jag när rätt svar kommit eftersom ortens namn står med stora bokstäver över entrén.

20080829-028.jpg

Var ligger alltså denna station med sin något ovanliga arkitektur?
 
Senast ändrad:

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Visst är det så.

Jag hade lagt ut lite ledtrådar i inlägget med bilden i form av kursiverade ord, vatten, hundra och arkitektur . Arkitekten till denna byggnad
20080829-017.jpg
heter nämligen Hundertwasser.
20080829-030.jpg
Men det var ju helt onödigt.

Då överlämnar jag tråden till dig, Dethleffskvalite!
 
Toppen