• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret del 3 2011 >

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret, del 3 2011/12

En bild till!

Ledtråden från förra inlägget en gång till:

Ingen som vågar gissa? Inte ens los Desperados i Santa Pola?

lie3.jpg

Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Spanien är det och Valenciaområdet kan väl också passera om man därmed menar en ganska stor del av Spanien. Många Bahia desperados har varit i denna stad om inte annat så för att köpa husbilstillbehör dyrt om man räknar med spanska mått! :msn_weird:

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Cykelvägen mellan denna stad och en känd "svenskövervintringscamping" nyttjas av många hurtbullar. Vägen är spikrak och inbjuder till både det ena och det andra!

Tyvärr har jag bara lokkort från denna palmstad.

lie4.jpg

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Va...Va, var det rätt! Snacka om långskott, en boll på volley..*s* Visst har jag varit i Oporto men den där vyn kände jag inte alls igen.

Här kommer en bild på en ställplats, men mysfaktor 0, en ställplats som fick oss att fundera på om alla ställplatser var lika eländiga..... Säkert är det många som varit här.

Bilagor

• DSC_0039.JPG
    DSC_0039.JPG
    757,4 KB · Visningar: 3

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Okey, kanske svårt. Det här skrev jag om ställplatsen i en reseberättelse som jag la ut här på forumet;

"Nej, det var för deprimerande miljö så vi bestämde oss för att åka vidare. Bordsatlasen fram igen och nu hittade vi en som vi tyckte verkade fin i xxxxxxxxxxxxxxxx, lät pittoreskt och äkta. Såg framför oss de gamla fiskarna, med sina typiskt nordtyska skärmmössor sitta där på kajen och rensa sina nät.

Verkligheten var lite annorlunda. En skitig tomt, bakom en lika skitig servering. En specialité visade sig Herr Ställplätzchefen i alla fall ha. Det kostade nämligen 50 cent att få låna toaletten, helt okey, men systemet var lite udda för mig och man fick inte vara för akut nödig om man säger så. För att komma in på toan måste man först hitta chefen, sedan be honom att följa med till toan, låsa upp den första dörren. När man sedan väl var insläppt möttes man av 10 dörrar, alla med myntautomater för 50 cent. Undrade försiktigt om det inte vore enklare och kanske till och med billigare att bara ha en automat och det på ytterdörren. Menar 1 automat är billigare än 10 och han skulle själv slippa vara ”nyckelpiga” åt alla pinknödiga gäster. Hans föraktfulla min som var hans svar på mitt lilla förslag var så smärtsamt så det kommer att ta tid innan jag helt återhämtat mig.

Här lades Reise Mobils Bordsatlas till handlingarna"

Kanske någon som känner Herr Stälplatzchefen och hans lite speciella arbetssätt?

Bilagor

• DSC_0040.JPG
    DSC_0040.JPG
    921,1 KB · Visningar: 2
F

F.d. 25023

Guest

fel av mig, ville få denna till hamburg, såg sedan båtarna...

jyrki

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024

Jyrki, ställplatsen i Hamburg är rena rama idyllen i jämförelse med den här smutsiga ställplatsen i fiskhamnen i Travemunde.

Frankia, det är din tur att ta oss vidare ut i världen.

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej!

Jag håller med dig om att sanitetsutrymmena på stellplatsen i Travemunde är under all kritik.

Var har vi fiskat upp, och sedan glufsat i oss denna delikata middag.

PICT6448.JPG

PICT6453.JPG

PICT6474.JPG

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Det er på kysten av Finnmark et sted, kjenner ikke igjen tettstedet i bakgrunnen, men får gissa på Vadsø

Frankia

HBK vice ordförande
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
549
Medlemskap
2025

Hej Knut!

Du har placerat dig i rätt del av världen, men inte i rätt by.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Regnet med begge deler, kjente ikke igjen kirken - selv om det var den som sa meg at dette var Finnmark. Tydlig bygget etter WWII og nesten alle hus og kirker i Finnmark ble brent under den tyske tilbaketrekkningen i vinteren 44-45.
Kunne være Mehamn - fiskekai på den ene siden av vågen og resten på andre siden - mange år siden jeg var der.

Toppen