• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

På spåret del 3 2011 >

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
En enmastad gammal segelbåt i trä med tysk text på seglet och beteckningen SAS leder mina tankar till kuststäder.
Den första tanken som i det fallet dyker upp i mitt huvud är Sassnitz som då får bli min spontana gissning.
Har dock aldrig sett stället då vi bara passerat Sassnitz.
//Kjell
 

UffeO

HBK Medlem
Inlägg
1.500
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
5239
Medlemskap
2024
Lägger till några bilder
 

Bilagor

  • DSCF8805.JPG
    DSCF8805.JPG
    2 MB · Visningar: 16
  • DSCF8806.JPG
    DSCF8806.JPG
    2,1 MB · Visningar: 16
  • DSCF8807.JPG
    DSCF8807.JPG
    2,2 MB · Visningar: 16

Mona & Kjell

HBK Medlem
Inlägg
5.426
Kommun
Haparanda
HBK-Nr
1174
Medlemskap
2024
Har avvaktat men Regensburg verkar märkligt nog inte vara helt bekant. Många, likt vi, har dock högst sannolikt lämnat
A9 innan Nürnberg och fortsatt på A3 och då åtminstone passerat Regensburg på sin fortsatta resa mot Kroatien!?
//Kjell
 

krinil

HBK Medlem
Inlägg
3.857
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025
Har avvaktat men Regensburg verkar märkligt nog inte vara helt bekant. Många, likt vi, har dock högst sannolikt lämnat
A9 innan Nürnberg och fortsatt på A3 och då åtminstone passerat Regensburg på sin fortsatta resa mot Kroatien!?
//Kjell
Japp, gamla fina Regensburg. Troligen Tysklands äldsta stad. Med på Unescos världsarvslista. Jättefin cykelväg från citycampingen in till gamla staden, längs med Donau! Rekommenderas!

Över till Haparanda! :)
 
Toppen