• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret

Nä, men jag har varit i Romance!, (om jag minns rätt) och där hade vi en helafton efter en resa från Spanien, en håla med ett vackert namn, men när vi lyckades komma in i "helgedomen" med sin gråa, trista framsida mot genomfartsvägen och hade passerat dom galna hundarna i trädgården på baksidan, så öppnade sig paradiset i alla bemärkelser: mat, drycker, avecer etc. Vi hade turen att välja rätt den gången, ett minne för livet! Väldigt nära var det att vi hade "gått på" fasaden och tagit in på ett dyrt dussinställe, som finns överallt i världen.

Ostarna, ja vad sa´ de Gaulle? Såvitt jag minns så sa han att fixa till andra världskriget med amerikanarna med sig, det var väl inte så märkvärdigt, men att regera i ett land med xxxx antal ostsorter, "det är jobbigt"! Vi valde från mobil ostbricka dom godaste ostar jag har ätit i hela mitt liv, Roquefort fanns säkert bland dom!

Ett minne för livet, som det så ofta blir i Frankrike! Tyvärr visste jag inte då vad grenouille var den gången (quelle misère) , men nästa gång jag hamnar i en liknande "sits", så kommer jag att äta grodlår som förrätt, för det gjorde alla andra på det stället.

Jappe

Senast ändrad:

Carina

HBK Valberedning Sammankallande
Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Slänger in en bild, medans Jappe säkert sitter vid klippbordet och letar nya bilder :wideeyed:

I vilken stad ?

Fin park med motiv av växter.JPG
Bild 06 335.jpg

Carina

Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Grattis Peder !

Rätt svar är; Baccarat.

Staden känd för sin fina kristall.

Besöker man stan är det Ställplats mitt i stan på torget, med toaletter samt tömning av densamma, påfyllning av vatten.

Bild 06 337.jpg

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Carina;

Jag funderade på om ni parkerade olagligt, med tanke på skylten, då jag såg bilden som finns bland våra ställplatser.

Carina

Kommun
Tyresö
HBK-Nr
6
Medlemskap
2026

Vad jag förstår är det skylt för tillåten parkering :D för vi blev anvisade dit av turistinformationen.

:) Carina

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Är det mig ni väntar på? Här kommer ett bidrag:

Bilagor

• hbk 46.jpg
    hbk 46.jpg
    250,3 KB · Visningar: 11

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nja, egentligen Campomanes, men det ligger alldeles bredvid och tillhör möjligen Altea. Ett fantastiskt ställe med med "rika behagliga människor" och massor med krogar och lyxbåtar och t.o.m. någon sorts mikroklimat: varmt och skönt! Är ni i närheten, ligger strax norr om Benidorm, åk dit och njut. Tiden står stilla i Campomanes!

Grattis till Inger o Anders!

Jappe

Bilagor

• hbk49.jpg
    hbk49.jpg
    356,8 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:
F

F.d. 3778

Guest

Grattis Kingen!
Vi står på Frösön vid Stocketitt och bakgrunden är Oviksfjällen.
Inger o Anders;)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Gumsviken vid Lidköping. Ändrar mig till Kinneviken!

Jappe

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen