• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: På spåret

Jeg ville tippe litt lengre nord, bygningene ser nesten hanseatiske ut men ikke helt. Muligens er vi i Nederland, og da helst Amsterdam - selv om det ikke er en av de vanlige turistkanalene.

F

F.d. 11346

Guest

Inte rätt. Men om någon kan lite om grekiska sagohjältar så finns det lite att hämta i "Jason och det gyllene skinnet". Han var ute och seglade:D

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Tyckte att miljön verkade bekant! Kommer själv från Slovenien och har varit i Ljubljana åtskilliga gånger.

Vad heter staden vi har besökt här?

Bilagor

• PA300083.JPG
    PA300083.JPG
    3,1 MB · Visningar: 22

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Här är en annan bild från staden som ligger i ett område som har lånat sitt namn från ett annat land.

Bilagor

• PA300080.JPG
    PA300080.JPG
    2,9 MB · Visningar: 5

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Jaha här försökte jag vara lite kryptisk, men det blev alldeles för lätt för dig Jappe! Visst är det Plön, en vacker stad som ligger vid en stor sjö.
Jag passar på att lägga in en bild till på staden för nu lär det väl dröja innan jag gissar rätt nästa gång:twitcy: //Lana

Bilagor

• PA310098.JPG
    PA310098.JPG
    2,6 MB · Visningar: 0

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag har faktiskt övernattat i Plön för några år sedan och kände igen stället. Hela området är väldigt trevligt och fint, tyvärr okänt för många svenskar som bara ska dra söderut så fort det går. Tar man till höger nånstans i närheten av Lübeck (efter Puttgarden) så hamnar man i Holsteinische Schweiz som kallas så för att det är ganska kuperat och faktiskt väldigt vackert.

Eftersom du bor i Varberg, så klarar du kanske nästa bild. Var är bilden tagen? Inte bara staden utan lite mer preciserat. Alltså, var finns fotografen?

hbk258.jpg

Senast ändrad:

Roger&Lana

HBK Medlem
Kommun
Varberg
HBK-Nr
2625
Medlemskap
2025

Oj vad roligt att få "slå sig in bland På spåret-giganterna". :p