• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 11346

Guest
Sv: På spåret

Inte Frankrike. En bild åt andra hållet. Det är en katolsk vallfartskyrka.

Bilagor

• 215.JPG
    215.JPG
    185,5 KB · Visningar: 3
F

F.d. 11346

Guest

Inte Spanien. Bra googlare kan redan fixa det här. Ett skidområde. En röd backe startar vid kyrkan..

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag googlar och googlar men hamnar bara på Panagia Evangelistria-kyrkan på ön Tinos i Grekland, vilket låter rätt osannolikt i sammanhanget, men försöker ändå!

Jappe

F

F.d. 11346

Guest

O.k Jag sätter rätt för Alta Badia Kyrkan ligger på vandringsavstånd från Corvara. Så grattis Gun&Roland.... Jappe. Prova med olika språk Tex tyska (kirche+2045), se om du hittar den.

Gun & Roland

HBK Medlem
Kommun
Gislaved
HBK-Nr
1725
Medlemskap
2024

Jo, det här hade inte gått utan Google... även om vi har varit i trakterna. Har själv inget spännande bildbidrag just nu, så jag låter Jappe lägga in nästa bild.

/Roland

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Jag ska väl inte lägga in någon bild!? Jag var ju i den grekiska övärlden och snurrade!

Jappe

J

Jarn

Guest

Efter Easys svåra inlägg, (du borde byta nickname :) )

Så kommer det en lätt här...

Vad och var är denna byggnad?

Bilagor

• mars-06 013.JPG
    mars-06 013.JPG
    927,2 KB · Visningar: 7
F

F.d. 11346

Guest

Inte en aning!! Men det har byggts mycket nytt i Berlin senare år Kanske nåt i Berlin????

J

Jarn

Guest

Det är Berlin, men såpass välkänt så jag vill nog ha det mera preciserat för att ge rätt.

F

F.d. 11346

Guest

Ja regeringen har ju flyttat dit så jag chansar på att det tillhör regeringsbyggnaden????

J

Jarn

Guest

Ja, det är helt rätt. Kvarteret ligger bakom Riksdagshuset.
Detta huset heter Paul Löbe huset och är ett av de husen som regeringen huserar i.
Kan också nämna att just här vid floden Spree, där gick det gränsen mellan Öst och Väst.

Ok Easy, nu får du resa igen !

F

F.d. 7569

Guest

Eftersom det har gått några timmar och easy rider inte lagt in nåt så hoppas jag att ingen protesterar över detta kort som jag tog på plats 1994. Papperskopia som jag skannat för annat ändamål.

Vilken byggnad är det och var?

//Roger

Bilagor

• IMG_0003.jpg
    IMG_0003.jpg
    1,5 MB · Visningar: 11
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen