• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret

Här behövs tydligen en ledtråd! Liten fiskehamn/badort som blivit stor och mera mondän.

Jappe

F

F.d. 11346

Guest

Tjena Jappe! Kan inte låta bli, verkar beroendeframkallande detta med på spåret. Den andra bilden med runda huset talade om att det måste vara Eckernförde men jag tänkte låta bli att svara för att spara på bilder. Jag har ju bara svåra bilder kvar.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hej, easy rider! Visst är det Eckernförde. Det är väl kul med svåra bilder och du har säkert en väl fungerande kamera som du kan ta nya bilder med!

Jappe

F

F.d. 11346

Guest

Jo några bilder finns det när jag tittade efter. Då undrar jag, vilken ställplats är detta?

Bilagor

• senaste 073.JPG
    senaste 073.JPG
    1,3 MB · Visningar: 10
F

F.d. 3778

Guest

bergs slussar.
Inger o Anders

Senast redigerad av en moderator:

Nenne

HBK Medlem
Kommun
Nybro
HBK-Nr
191
Medlemskap
2025

Det ser ut som kustvägen mellan Cap d'Agde och Sete med 12 km sandstrand.

Janne

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Ja, eftersom kustvägen mellan Agde och Sète heter Route d´Agde, så känns det inte helt fel. Var finns denna kyrka, för det är väl en kyrka?

Bilagor

• HBK198.jpg
    HBK198.jpg
    615,6 KB · Visningar: 9

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nä, nu går jag och lägger mig. I den här staden övernattade vi på ett torg nära Altstadt.

Bilagor

• HBK200.jpg
    HBK200.jpg
    542,8 KB · Visningar: 10

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Nähä, ingen reaktion alls. Så här ser torget ut på dagen när det är ljust:

Bilagor

• HBK199.jpg
    HBK199.jpg
    675,4 KB · Visningar: 8

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Detta är det mest magnifika torg jag någonsin sett och är i stort sett orört sedan slutet på 1600-talet. Byggnaderna runt om torget är från 1700-talet och man riktigt känner historiens vingslag när man vistas här. Det fungerade bra som ställplats för oss, men se upp för ibland används torget som marknadsplats. Vi hade tur när vi var där för när vi vaknade på morgonen så var det full marknadskommers på en annan del av torget. Vill man vara riktigt säker, så finns det parkeringsplatser runt torget. En mycket lugn plats nattetid. En fantastisk plats för den stressade nutidsmänniskan, så är ni i närheten, åk dit och upplev!

Bilagor

• HBK201.jpg
    HBK201.jpg
    627,1 KB · Visningar: 4
Senast ändrad:

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Vad är det med er idag? Det här är väl inte så svårt. Stan har minst fyra "officiella" ställplatser och många av er har säkert varit där!

Jappe

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Bremen ligger mycket närmare än Karlskrona. Det är alltså en tysk stad.

Jappe

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen