• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: På spåret

Falzaregopass blir det då på Dolomiterstrasse och easy rider har klättrat upp på ett av de fem tornen, möjligen, men jag har inga bilder kvar, så du får gärna fortsätta om jag skulle ha rätt, easy rider!

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Jappe, du är otrolig. Jag ångrade nästan bilden då det verkade för svårt. Falzaregopass var rätt svar. Kungen hette Falza Rego. (En elak jä--l enligt sägen) "Vägen" där jag står är Kaiserjägerweg och hela området där uppe är ett "Open air Museum över fronten mellan Italien o Österrike i världskrig 1. Det kanske ser tufft ut, men det är lätt att gå runt då alla vägar och stigar är iodninggjorda. Jag kastar in en ny bild snart.

279.JPG

276.JPG

F

F.d. 11346

Guest

Nisse, det närmar sig. Gillar du öl och kosvansar så ska du åka dit.:D:D:wideeyed:

F

F.d. 11346

Guest

Och jag som trodde att detta skulle fixas direkt. Så här står det i ett uppslagsverk :

Staden ingår i en grupp av norra tyska städer som har bevarats för att se ut som de gjorde på medeltiden. Oförändrad i århundraden, besökaren faktiskt kan se staden i dess ursprungliga form.Staden byggdes för 800 år sedan under skydd av slottet, som också går tillbaka till medeltiden.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

München. Backade snabbt efter easy riders ledtråd. Nån gammal Hansastad, kanske Stralsund.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 11346

Guest

Då måste jag backa ochså, annars blir det obegripligt. Ingen Hansastad. Hm..Tänk istället på Marocko:D

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 11346

Guest

Nej inte då .Ett foto taget i samma stad. Det går att göra båtutflykter t.e.x till Magdeburg

503.JPG

F

F.d. 11346

Guest

Alle vill ju vare östgöte, men bare ett fåtal är utvalde.Så till slut kom rätt svar från vår hemstad, bra Kristina o Roger. Ledtrådarna var Tangermünder Pils Ett öl som smakar som att det tappades direkt från under svansen på kon"Tvi vale" som vi säger. Och tänk på Marocko var att Tanger ligger där. Men staden är mycket fin tegelgotisk o korsvirkesstad. En bra ställplats finns på 1minuts gångväg till stadsporten som finns på fotot

F

F.d. 7569

Guest

Simple My Dear Watson :)

Här kommer vår "På Spåret".

Vilken svensk författare och ekonom har haft den här gravstenen som utgångspunkt för en detektivroman, vad heter romanen och var finns gravstenen?

//Roger

P7013643.JPG

F

F.d. 11346

Guest

Hej. Jag tokchansar på Camilla Läckberg . romanen tyskungen plats Fjällbacka..

F

F.d. 7569

Guest

Hmmmm. Jag som trodde att det var svårt och hade planerat ett flertal ledtrådar :)

Rätt mao. Din tur.

//Roger

F

F.d. 11346

Guest

Å-f-n menar du att det gick hem? Boken ligger här på bordet, och jag har bara tittat lite i den. Det ska bli min nästa bok jag läser. Var är vi nu?? Och vad ser vi??

113.JPG

F

F.d. 7569

Guest

Läs boken. Hyfsat bra, men man bör nog läsa hennes böcker i svit.
Ditt kort känns som nånstans från Trollstigen, Norge, eller...

F

F.d. 11346

Guest

Trollstigen kanske inte var så tokig gissning, men är på alla vis ett lilleputland i jämförelse med detta;)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen