• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

På spåret, del 1 2007/08

Status
Stängd för vidare inlägg.
F

F.d. 11346

Guest
Sv: På spåret

Nej, inget av dessa svar är rätt. Fler förslag? Vad som inte syns på fotot är en flod till, om det kan vara till nån hjälp.

F

F.d. 11346

Guest

Grattis Hundvakten, nu fick du rätt. Den tredje floden heter Ilz och den rinner nästan ut på samma ställe Passau kallas "Dreiflussestadt" Värt ett besök, central ställplats finns..

422.JPG

F

F.d. 3581

Guest

Det va skojigt.. Tack för tipset om Passau. Då har vi missat något för vi har passerat stan några gånger på väg till Ö-rike.

Återkommer med bild om en stund - sitter vid fel dator just nu....

DS

F

F.d. 3581

Guest

Här va det matdags..... Att det är på en McDonalds syns ju - men var ligger detta McDonalds.???

Lycka till...
DS

DSC_0398.JPG

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Hur i harrans namn kunde piraten veta att rätt svar var Europabrücke? Är ni bekanta eller? Konspirationsidéerna frodas i min arma hjärna nu, just hemkommen från kalas, inte bara hjärnan utan också resten av kroppen varuti hjärnan dväljes.

Mac Donaldshataren par préférence Jappe (åker ofta över denna bro men har aldrig noterat oset från sådan sylta)! Tirol har ju världens bästa kök (Frankrike kan slänga sig i väggen). Knusprig grillad Kalbshaxe med tillbehör t.ex. o.s.v.

Tillägg efter att ha studerat bilden närmare: silhuetten på bergskedjan i bakgrunden måste det naturligtvis vara som piraten kände igen, eller?

Piratens bild föreställer en rastplats i Andalusien någonstans, kanske i närheten av Motril.

Jappe

Senast ändrad:
F

F.d. 3581

Guest

Jappe, jag hur skulle jag göra ?

1 - Pirater är ju inget att leka med.....
2 - Piraten har troligen imundigat en smaskig måltid där och är därför välbekant med
lyxkrogen
3 - Jag fick bra betalt för lite inside.....
DS

pirat

HBK Intresserad
Kommun
Kristianstad

Eftersom ingen kunde svaret så kommer här en ny bild. Var ligger och vad heter denna camping som har detta fort på sitt område?

Förra bilden var ifrån utsiktsplatsen vid Millau-viadukten i Frankrike!

Piraten

P7110022.JPG

Senast ändrad:
B

Boxer

Guest

Ingen som svarar?
Borde vara någonstans i Normandie.
Gissar på Calais.

B

Boxer

Guest

Jag gjorde samma tavla som Hitler, han trodde ochså att invasionen skulle komma i Calais. Det gjorde den inte.
Efter att ha surfat runt lite drar jag i med St Mere Eglise istället.

pirat

HBK Intresserad
Kommun
Kristianstad

Okej, Ni fick ett dygn på Er. Rätt svar är staden heter St-Malo och campingen "Camping Municipal D´Alet.

Här kommer nästa bild, I vilket land eller stad stod denna polis?

P7020026.JPG

B

Boxer

Guest

Eftersom du inte ger några ledtrådar är det inte ens mödan värt att försöka gissa.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen