• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

OV2 synliga i mydrive?

Gungner

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
40625
Medlemskap
2025
Jo svar #2, “Om de inte ändrat så går det inte att lägga in egna POI:s i den“, var ju lite svävande för mig, kanske hade de ändrat, men ack nej. Efter lite mer pillande så fick jag fram camping som finns i Täby kyrkby, dock vet jag inte i vilken IP-lista de fanns med. Jag bedömer att den har alla funktioner, möjligtvis ett par fler, som Camper Max har. Dock finns inte Exclusive med bland de vanliga GPSerna, tänker att det är en rabatt-version så att de som köpta de som finns till vanligt pris inte skall bli sura. Jag har inte kört med den än men det kommer inte vara något problem, helt övertygad. Det jag hoppas mest på är att trafikinformationen är i en klass för sig och som sagt, kopplingen mellan plan.tomtom.com och GPSen är suverän, planera på paddan/dator och navigera på GPSen.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Tack för svar... trafikinformation.. ser jag att de har gjort några små förändringar i... jag tycker att redan min 6 tums version är utmärkt.. när det gäller trafikinfo... men det man alltid kan önska sig är bättre " respons" när man trycker på skärmen...
Fast det verkar som att man tyvärr planerar för att ta betalt i framtiden för saker som är gratis nu... t ex trafikinformation... köer, bilolyckor, vägarbeten m m. Priset på drivmedel? Skulle kanske va intressant i Sverige, men utomlands? Nej inget jag skulle betala för att få veta! O hur är det? Finns det inte redan appar som visar detta?
Det här med att sitta hemma och lägga upp en rutt? Det kanske är en bra grej? Men så varken gör jag eller tänker! Jag vet att jag ska genom hela Tyskland o sen vidare. För att köra till Malmö behöver jag ingen gps! Där kanske jag knappar in Odense eller Flensburg... behöver nån paus o då lägger jag in kanske Bremen eller Hannover... då ser jag ju också hur trafiksituationen verkar vara.... Hur mycket köer...hur mycket vägarbeten! Så jag tar bit för bit.... men jag har egentligen inte funderat över att göra på något annat sätt? Så nåt planeringsprogram? Har jag inte saknat..o äger ingen padda och har inte dator med mig... klarar mig till 99 procent med två mobiler ( egentligen tre) .
Men läser gärna mer om hur du upplever din nya gps när du använder den...
Ps... fast om jag ska köpa en gps till..då tror jag att det ska va camper versionen.. jag vet inte riktigt varför, men det verkar mest rimligt... jag försöker alltid stanna på camping. På något sätt tycker jag att namnet Tomtom Camper känns mest rätt?

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Jag har ju varit nöjd med min Tomtom gps..... men men jag försökte komma in o i kontakt med tomtom på deras hemsida. Jag ville kolla upp lite saker som kommit fram här. Något sämre skit får man leta efter! Helt omöjligt att ställa några frågor till en människa! En totalt okunnig kass värdelös...ja välj vilket ord du vill... dator...det är vad man kommer till! Vidare kommer man inte..utan allt snurrar bara runt o börjar från början igen!
Det känns inte särskilt bra om något skulle krångla! Så deras support... om den finns? Får många minuspoäng från mig. Många, många! Skrev jag minus?

Tompan60

HBK Medlem
Kommun
Solna
HBK-Nr
30589
Medlemskap
2025
Jag har ju varit nöjd med min Tomtom gps..... men men jag försökte komma in o i kontakt med tomtom på deras hemsida. Jag ville kolla upp lite saker som kommit fram här. Något sämre skit får man leta efter! Helt omöjligt att ställa några frågor till en människa! En totalt okunnig kass värdelös...ja välj vilket ord du vill... dator...det är vad man kommer till! Vidare kommer man inte..utan allt snurrar bara runt o börjar från början igen!
Det känns inte särskilt bra om något skulle krångla! Så deras support... om den finns? Får många minuspoäng från mig. Många, många! Skrev jag minus?
Har vart i kontakt med Garmin support både med mail och telefon några ggr. Helt suveräna. Dom skickade tom. en ny laddkabel gratis utan fraktkostnad trots att garantin gått ut....

Mail svara dom på oftast samma dag och senast dagen efter....

Gungner

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
40625
Medlemskap
2025
Ja tomtoms support är nog det värsta jag upplevt, helt klandervärt, man kommer ingen stans. De har typ 1.0 i kundbetyg hos trustpilot. Hoppas jag inte behöver någon support.

Toyota

HBK Medlem
Kommun
Osby
HBK-Nr
39286
Medlemskap
2025
Ja tomtoms support är nog det värsta jag upplevt, helt klandervärt, man kommer ingen stans. De har typ 1.0 i kundbetyg hos trustpilot. Hoppas jag inte behöver någon support.

I o för sig provade jag lördag kväll... men det snurrade bara runt runt till en dum dator som bara ville att jag skulle ställa en fråga..o då fick jag bara svaret.. jag förstår inte... kan du formulera om din fråga....
Och i o för sig har också Folksam börjat med sånt hör trams...där man ska sitta i flera minuter och prata med en datorröst...innan den skickar vidare till en telefonkö....

Toppen