Lars o Annica
HBK Medlem
Sv: oskrivna lagar?
Detta kan enligt mig vara årets bästa inlägg! Och vi har inte ens kommit in i april.
lars
Detta kan enligt mig vara årets bästa inlägg! Och vi har inte ens kommit in i april.
lars
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Så var det jag menade...absolut inta att det är fritt att "terrorisera" bara för att man betalar.....som hundägare har man ett stort ansvar att hunden uppför sig... det är i andra änden av kopplet problemet finns isf....och jag har stor respekt för de som av olika anledningar inte "gillar" hundar....Jag uppfattade det som att du tyckte att om man betalar för hunden, så är det o.k. att den väsnas eller stör, och om man inte gillar det bör man byta camping. Men så var det alltså inte.
För att undvika påhopp, jag har själv haft hundar i över tjugo år, är alltså absolut ingen hundhatare, men anser att det alltid är hundägarens ansvar att hindra hunden från att störa andra, även om man naturligvis misslyckas ibland.
ovanstående gäller om man går på fördäck över lyxkryssaren. Går man på akterdäck blir man sjöhalad oavsett hur mycket fotogen man luktar
Jag förstod inte riktigt vad Sören menade men jag vet att om det var väder på västkusten så fanns varje brygga tillgänglig för alla, borgare, präst, badgäst, skit samma!
Det har ändrat sig. Privat brygga ser man ofta numera
Revir.
Jappe
Ojojoj så riktig man kan vara...jag har seglat en hel del i Stockholms skärgård och jag känner verkligen inte igen mig...Detta har jag också råkat ut för flera gånger, med både segel- och motorbåt, från Arkösund och norrut till och i Stockholm.
Hände flera gånger att när man förtöjt för att låna en ledig plats över natten har någon kommit och sagt att man inte får låna platsen,
i Stockholm har jag några gånger inte ens hunnit lägga till innan det dykt upp någon "polis" och skrikit att där få man inte lägga till.
Undrar hur de människorna, om de vågar sig utanför skärgården, skulle bära sig åt om de kom ner till våra farvatten runt den skånska kusten,
säkert skulle de kasta ankar ute på öppet vatten......