• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Om Apple gjorde bilar...

SirMcLain

HBK Medlem
Kommun
Spanien
HBK-Nr
4832
Medlemskap
2026
Sv: Om Apple gjorde bilar...

SVD idag
Volkswagen samarbetar med Apple

En bubbla med dockningsstation för Iphone. Det är resultatet av Volkswagen och Apples nya samarbete, Ibeetle. Två varianter på den tyska bilen presenterades i Shanghai i veckan, enligt sajten Mashable.

Bilen, som kommer i två utföranden, presenteras som ”ett fordon fullt kompatibelt med Iphone”. Bilen har en dockningsstation för Iphone, som gör det möjligt att prata i handsfree och lyssna på musik, och en ledsagarapplikation. Utseendemässigt har Applebubblan behållit Volkswagens stil, men adderat detaljer från datajättens signum. Bilen kommer exempelvis i både vitt och svart. FOTO: REUTERS/ALY SONG
23 april 2013 kl 18:45 , uppdaterad: 23 april 2013 kl 19:35
Bilen, som kommer i två utföranden, presenteras som ”ett fordon fullt kompatibelt med Iphone”. Bilen har en dockningsstation för Iphone, som gör det möjligt att prata i handsfree och lyssna på musik, och en ledsagarapplikation. Utseendemässigt har Applebubblan behållit Volkswagens stil, men adderat detaljer från datajättens signum. Bilen kommer exempelvis i både vitt och svart.

Interiören går i grå toner, med svarta lädersäten och kontrastfärgade sömmar. När förarens Iphone är inkopplad, kan applikationen bland annat läsa upp sms och Facebookmeddelanden. Bilens position kan även skickas till vänner som ett digitalt meddelande.

Ibeetle kommer att lanseras i början av 2014, enligt Mashable.

I

Ice-Man

Guest

Ja, köparna vet vad de har att vänta sig, se inlägg #1 i denna tråd :)

Ärligt talat, vem förutom den äkta fanatikern vill ha en bil för ett par hundra tusen som är anpassad till en telefon? Om de kraftigt överprissätter den så kanske en och annan miljardär köper den för skojs skull.
Men hur kul är det när Apple plötsligt byter bottenkontakt? Kanske bättre att köra rubbet via Bluetooth som det funkar i många andra bilar?
Hoppas det är ett sent aprilskämt för det är ju så absurt.

I

Ice-Man

Guest

Well, tyvärr o tyvärr, det är ju upp till folk vad de vill lägga sina slantar på. Blir intressant att se försäljningsstatistiken på den...
Själv hade jag inte köpt den ens om jag vore miljardär. Kanske om bilen var en Ferrari, men då hade jag ju fått köpa en iPhone till :)

Toppen