• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Om Apple gjorde bilar...

I

Ice-Man

Guest
Hittat på nätet:

Om Apple gjorde bilar....

- Helt inkompatibel med svenska vägar. Kräver iRoad. Går att köpa från Apple Store för 300 kronor metern. Måste jailbreakas om man vill köra på mindre vägar utanför tätort.

- Ingen radio, endast Itunes. Du kan inte lägga till låtar i stereon utan måste köpa dom till din bil. Endast din bil.

- Går ej att tankas med vanlig bensin. Enbart på Apples egna stationer. iFuel 35 kr litern.

- En adapter krävs för att tanka bilen.

- Bränsleåtgången är 2-3 gånger så hög mot vanliga bensinbilar. Tanken är dock bara hälften så stor att iCar-förarna kan hävda att en full tank iFuel kostar lika mycket som en full tank bensin.

- Apple copyrightar fyra hjul & ratt och stämmer skiten ur övriga biltillverkare.

- Två år efter att iCar lanserats skulle tonåringar värden över vara övertygade om att Apple uppfann bilen.

- Den skulle inte ha några rutor (windows)

- Huven går ej att öppnas utan man måste lämna in den på lagning till en iMack

- Ratten skulle ersättas med Siri: Du -"Brake!!" Siri - "There are no bakery´s nearby"

- Tvåsitsig modell utan extrautrustning kostar ca 350k. Finns endast i svart. Efter ett par månader lanseras en vit med glastak och då vill alla byta.

- Standardmotorn är en 1,0 liters på 65hk, iSport-modellen är en 1,2 liters på 74hk och kostar 100k extra.

- Service skall göras efter varje 300 mil för att garantin skall gälla. Kostnad 5k / gång.

- Varje ny generations modeller har olika anslutningar än den förra så man måste köpa nya däck för varje ny bil. Men den kommer såklart bli en supersuccé försäljningsmässigt ändå.

- Man behöver inte ha med sig körkort då detta finns inbyggt i bilen (tas ut en avgift för detta såklart), fungerar dock bara i USA och Japan.

- Om en lampa går sönder, iHeadlight, måste bilen lämnas in för byte, ca 2000kr per lampa.

- Man kan endast parkera på särskilda parkeringsplatser, iPark, som köps som tilläggstjänst via iTunes. Max 5 parkeringsplatser per iCar är tillåten.

- Går batteriet sönder eller tar slut är det dags att köpa ny bil.

- Inbyggd GPS med kartsystemet i´M Lost är standard i alla modeller och garanterar att minst 60% av Sveriges städer finns med.

- Ordet "bil" kommer fasas ut och ersättas av samlingsnamnet "iCar" för att det är något "speciellt".

- Den får endast köras i temperaturer mellan 5 och 30 grader C och om det är fint väder. Annars gäller inga garantier.

- Ej kompatibel med dagens husvagnar och släpvagnar men en adapter finns att köpa för att få dragkroken kompatibel. (Dock slutar försäkringen iSafe att gälla då).

Tommy Dynér

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Om Apple gjorde bilar...

:) Men du måste väl hålla med att som affärskoncept är det både unikt och genialt.

Hörde förresten på nyheterna ikväll att man inte längre var världens högst värderde företag längre.... bara 2:a.

Denna enorma förmögenhet har man byggt upp på några få år och på ett fåtal produkter!

Något har man i alla fall gjort rätt för sina aktieägare.

Mangan1

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
1328
Medlemskap
2025

Kan inte i min vildaste fantasi förespråka att den Pegueot 407 var enl. Knarrevikens text...

Jag avslutade mitt kompanjonskap med Apple den dagen jag köpte min första "idio-phone" S3
som var tvungen att startas via "idiotunes" som jag inte vill ha i min dator.

Vad är lättanvänt där? :wink:
Alla övriga mobil tfn. jag köpt/använt sedan -91 kan man starta precis när som!

Oavsett är jämförelsen/historian riktigt rolig enl. min mening!
Med förbehåll för Apple "NÖRDAR" utan humor nu bombar mig kring mitt tyckande! :wub:

Det bjuder jag på.... Hahaha
Vänligen, Magnus

Och med lättanvända, säkra och fungerande prylar!

F

F.d. 2692

Guest

Får väl erkänna att jag är en av dom miljontals kunder som köpt en skitprodukt från Apple pga av deras suveräna marknadsföring.

Har både PC och Mac och är en sådan typ som gärna provar olika program. Detta är för min del en lek med döden (datorns) när det gäller PC. Vissa program går över huvud taget inte att avinstallera. Oftast får man ett skumt meddelande som om att tar man bort en dll-fil kan något annat program sluta fungera. Hur ska jag veta detta när inte Windows kan hålla reda på det. Här är Macen oslagbar, kasta skitprogrammet i papperskorgen och det är borta, svårare än så behöver det väl inte vara.

Retade mig också i början på att allt ska gå igenom iTunes och Appstore. Har dock insett att det är detta koncept som gjort att man slipper en massa halvtaskiga program som ställer till problem. Man ser också att vissa bilfabrikat har tagit efter detta koncept. Man blir tvingad att kontakta märkesverkstäder för att dom med hjälp av sin specifika utrustning ska kunna felsöka och reparera bilen.

När det gäller marknadsföring ser jag ofta bra reklam från företag även inom PC världen. Kan då konstatera att det inte enbart är marknadsföring som skapat Apple's säljframgångar. Skulle nog inte våga mig på att påstå att världen består av en massa idioter som köpt en undermålig produkt på grund av bra marknadsföring. Det måste ligga något annat bakom.

Sonic

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
9209
Medlemskap
2023

Om Apple gjorde bilar skulle vägarna där bara apple bilar får köra... se ut så här :D

Bosse

Bilagor

• apple-maps-warp-cropped-proto-custom_28.jpg
    apple-maps-warp-cropped-proto-custom_28.jpg
    62,3 KB · Visningar: 2
F

F.d. 10329

Guest

Var finns Igo, Mobil life plus, Poiviewer och andra bra appar?
Man väljer väl system efter dom bästa apparna.

F

F.d. 21685

Guest

Om Apple tillverkade motorsågar skulle jag köpa en sådan istället för en Husqvarna:D

//mats

F

F.d. 25431

Guest

Själv kommer jag aldrig mer att köpa en PC. Absolut inte en Android telefon.
Sorry! Jag tycker de är helt kassa produkter jämfört med MAC och iPhone! :)

KalleiViken

FD HBK Medlem
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023

Tron gör allt. Eller placeboeffekten? :wink:

Sedan de äldre lurarna mycket bättre som telefoner, se nedan från DN.

Svenska teleoperatörer bluffar när de redovisar hur bra deras täckning är – och värst är det med smarta telefoner. För dem är täckningen i genomsnitt hela 20 procent sämre än för äldre mobiltelefoner, visar en beräkning som Post- och telestyrelsen gjort åt DN.

Senast ändrad:
Toppen