• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nytt vägmärke för ställplats

D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Vi kan tycka vad vi vill, ha olika uppfattningar osv. Men ser jag en skylt som är föreslagen, utgår min hjärna från att det gäller endast husbilar. Tror hela husbilsvärlden uppfattar det så.

Undrar sedan varför folk drar in SCR, de är väl inte nämnda någonstans.

CC representerar sina medlemmar och de har både husbil och husvagn, klart de måste argumentera för båda annars gör de tjänstefel.
 
F

F.d. 53091

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Var o en e sig själv närmast!:mcride:
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Även om vi är en husbilsklubb har vi väl ingen anledning att kasta skit mot
husvagnssidan.
Det är väl klart att det finns massor av husvagnsåkare som har precis samma
önskemål/behov att stanna centralt för en natt som vi har.
Likväl som det finns många husbilsåkare som föredrar camping.
// Janne

Det är väl ingen som kastar skit på husvagnsägare. Vad det handlar om är att HBK är en förening som företräder husbilsägare. Ställplatsfrågan har stötts & blötts otaliga gånger & nu är en skylt på gång & därmed frågan förhoppningsvis löst. Att nu i ett avslut börja diskutera ställplatser för husvagnar gagnar i alla fall inte HBK.

Bennie
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Du kan knappast ha mer fel .....:yes:
(Nu med riktigt stora bokstäver)
// Janne

Knepigt att det blir olika på skärmarna. Men liten text stör inte mig, så länge det går läsa. Däremot störs jag av överdrivet stora bokstäver eller fet stil, då upplever jag att man skriker åt mig.

aake
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Gunillas Kenth
Övernattade i Södra Hamnen Motala där hade 4st husbilar ställt sig i borg och möblerat upp ordentligt. Det är inte bara husvagnsekipage som skämmer ut sig!
Åke
 

Leif Edström

HBK ordförande
Inlägg
3.696
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2024
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Jag har skrivit det tidigare, men jag skriver det igen. Avseende det nya vägmärket så har vi i HBK haft samma uppfattning som departementet i remissen dvs. att detta märke gäller för husbilar (personbil typ II) endast, eftersom det redan finns märken som reglerar övriga fordon och även campingplatser.

HBK:s uppfattning när det gäller ställplatser är att dessa ska vara avsedda för husbilar och inget annat.

Att sedan CC har en annan uppfattning får stå för dom.

/Leif
 

Lasse N

FD HBK Medlem
Inlägg
1.005
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Södra hamnen i Motala är ingen ställplats även som den kallas så. Det är en Camping som även tar emot tältare.
 

Knerten

HBK Medlem
Inlägg
258
Kommun
Norge
HBK-Nr
180
Medlemskap
2024
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Knut: Bobilkomiteen i Norsk Caravan Club lever fortsatt! Jeg vet - for jeg er medlem i komiteen :wink:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.557
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Da har en gjennoppstått, selv er jeg ikke lengre med i NCC meldte meg ut i 2011.
Vi ble avviklet i 2010 og slått sammen med teknisk komite.
 

IngBo

FD HBK Medlem
Inlägg
391
Kommun
Varberg
HBK-Nr
879
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Vid ett tidigare tillfälle ställde jag frågan om det var ok att ställa sig med husbil där platsen var skyltad med den övre föreställande en husvagn eller där det stod husvagn i klartext. Svaret jag fick var att det var helt ok ..................:rolleyes:

Ytterligare en fråga, är det ok att man åker in på en plats skyltad med en husbil, där det finns service som vatten, tömning etc. Och utnyttjar servicen med en husvagn?
 

Zero

FD HBK Medlem
Inlägg
1.379
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
3061
Medlemskap
2022

SoT

FD HBK Medlem
Inlägg
201
Kommun
Malmö
HBK-Nr
8036
Medlemskap
2023
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Jag kan inte låta bli att tycka att symbolen på vägmärket i CC:s länk är sanslöst ful. Jag vet, det spelar ju ingen roll, man ser vad det ska föreställa. Men att teckna en så oproportionell husbil som mest liknar ett stridsfordon...
Bildspråket känns 80-tal.
Om man nu ska gnälla på en sån detalj...!

Vh

SoT
 

Bennsan

FD HBK Medlem
Inlägg
5.740
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
12368
Medlemskap
2021
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

Vi kan tycka vad vi vill, ha olika uppfattningar osv. Men ser jag en skylt som är föreslagen, utgår min hjärna från att det gäller endast husbilar. Tror hela husbilsvärlden uppfattar det så.

Undrar sedan varför folk drar in SCR, de är väl inte nämnda någonstans.

CC representerar sina medlemmar och de har både husbil och husvagn, klart de måste argumentera för båda annars gör de tjänstefel.

LasseJ

Om du med folk menar mej så får jag nog förklara varför jag drog SCR.

Googla på RMF så kan du på deras hemsida se en länk "våra samarbetsparter". Klicka på denna länk, på sidan som kommer upp skall du klicka på HUSBILSDESTINATION SVERIGE. Vilken hemsida tror du kommer upp? Jo, SCR's . Utav denna orsak drog jag in SCR i diskussionen då dom uppenbarligen är med & påverkar processen. Helt befängt då dom inte representerar vare sig husvagns- eller husbilsägare. SCR är en organistion grundad av campingägare & jobbar således i deras intressen.

Bennie:)
 
D

Deleted member 11118

Guest
Sv: Nytt vägmärke för ställplats

I artikeln som det refereras till är inte SCR nämnt och det är väl den vi pratar om och där sägs inte om SCR.
 
Toppen