• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt sätt att kapa bilen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Nytt sätt att kapa bilen?

Jag blir lika trött på att vissa klumpar ihop kriminalitet och jäkelstyg med invandring. Bekämpa brottslighet men ge inte alla stackars flyktingar skulden. Många med hög utbildning jobbar livet ur sig på dåligt betalda jobb, några har lyckats fylla platsbrister i tex sjukvården.

Många av oss har förfäder som invandrade, i mitt fall för 4-500 år sedan från Finland. Hade inte valloner och andra satt fart på järnhantering och engelsmän och holländare startat textilindustri och annat hade inte Sverige varit vad det är idag.

Att hjälpa människor i nöd varhelst de kommer ifrån ser jag som en självklarhet, de flesta flyktingar vill resa tillbaka till sitt hemland när möjlighet finns.

F

F.d. 25203

Guest

Rasism handlar om ras, och människor som heter Mikael är väl ingen egen ras?
Nu blandar ni ihop rasism och diskriminering.

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Rasism handlar om ras, och människor som heter Mikael är väl ingen egen ras?
Nu blandar ni ihop rasism och diskriminering.

Nej, det du syftar på är biologisk rasism, men det är bara en av definitonstyperna av rasism. Det som yttrar sig i den här tråden är kulturell rasism. Rasism är det, oavsett.

"Kulturrasism – föreställningen om att kulturer är absoluta, oföränderliga och definierar individens egenskaper"

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Nu känns det som tråden har kapsejsat ordentligt.
Det är långt från papperslappar på bakrutan till diskussioner om brottslingars nationalitet och rasism.

För övrigt tror jag att det trådskaparen ville varna för inte är något större "problem" även om det kanske inträffat ett par gånger. Inte heller tror jag att polisen har gått ut med någon varning om det.
När sådana här varningar och meddelanden innehåller "skicka vidare till alla dina vänner..", "tala om för alla du känner..." o.s.v så hör det i princip alltid hemma i papperskorgen.

F

F.d. 29882

Guest

Det är tragiskt! Det finns inget som heter ärlighet och hänsyn till andra människor längre. Dessa ligor är beredda att göra vilka brott som helst för att komma över andras pengar och ägodelar! Spö och livstids utvisning är det som gäller för skitstövlarna. Själv har jag ett basebollträ i husbilen,och slår gärna hårt med det vid en situation,där någon försöker själa något av mej! :aja:

Logitech

Här tar du föregivet att,, tjuven är inte Svensson:confused:

//Jocko:mcride:

H

hianders

Guest

Stäng nu denna tråd som spårat ur helt och definitivt inte stämmer enligt forumreglerna!!

Inger

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen