• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Nytt sätt att kapa bilen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023
Sv: Nytt sätt att kapa bilen?

Jo det tror jag säkert det har i vissa fall, man måste lära sig från början vad som är rätt o fel här i livet det tjänar man själv på i längden , Att bli gripen för bilstöld i unga år ska kosta direkt . Många beklagar sig på bilarnas framfart i trafiken men om man visste att körkortet ryker om man kör för fort skulle det nog i många fall bli betydligt lugnare i trafiken , nu pröjsar man sina böter får en klapp på ryggen och är en bra bilist igen när pengarna kommit in sen är det bara att gasa å igen :)

F

F.d. 53012

Guest

Ja tänk vilken uppfinningsrikedom dom Nya svenskarna har det borde vi ta tillvara på eftersom så många värnar om dom i vårt öppna samhälle och så är det ju så synd om dom också, eller hur. Tycker tydligen 90% av valkåren.

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Ja tänk vilken uppfinningsrikedom dom Nya svenskarna har det borde vi ta tillvara på eftersom så många värnar om dom i vårt öppna samhälle och så är det ju så synd om dom också, eller hur. Tycker tydligen 90% av valkåren.

Det är nog värre än så!
Det är ligor som drar omkring runt om i världen och har det som lukrativ affärsidé.

Sverige har nog kommit lindrigt undan!

Roger67

HBK Medlem
Kommun
Täby
HBK-Nr
3956
Medlemskap
2025

Det har inget att göra med straffets längd att folk stjäl, lika lite som det är dödsstraff för mord på vissa håll!

Instämmer

Däremot finns det en koppling till hur stor risken är att man faktiskt åker dit för brottet.
Om man alltid skulle åka fast varje gång man kör för fort skulle man alltid hålla hastigheten. Visste man att man alltid åker dit om man stjäl skulle stölderna i princip försvinna.

En biltjuv hinner idag stjäla många bilar innan han eventuellt "åker dit". Slår man sen ut straffet på alla brotten så kan man nog komma fram till att brott verkligen lönar sig.

F

F.d. 25267

Guest

Egentligen ska man inte behöva låsa vare sig bil eller cykel för det är i lag förbjudet att stjäla :D:D:D men med dagens milda straff har vi gett dom kriminella makten i samhället så vi måste låsa allt vi äger och har för att behålla det . En bilstöld räknas inte ens av polisen som något större lagbrott dom brukar släppas efter ett synnerligen kort förhör för att sedan efter upp till ett års väntan hamna i tingsrätten som i stränga fall kan döma ända upp till 40 timmars samhällstjänst , hemska tanke :D:D:D:D Har poliser i släkten som berättar vad som sker och det är rena skämtet idag med rättsväsendet. Ungdomar kan stjäla ganska många bilar innan rättsmaskineriet vaknar och då är det för sent för många är då redan inne i kriminaliteten. Första tillgreppet skulle straffas synnerligen strängt så att samhället säger ifrån direkt.
Man skall från början lära sig att skilja på mitt och ditt..

Helt rätt. De flesta som är födda här i landet har fått lära sig det som barn........

F

F.d. 29925

Guest

Det intressanta är att det av någon anledning finns en "överreprensatation" av vissa kategorier på landets fängelser.

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Inte utan att man lider med dem som fått bilen kapad... :(

lenox_blades_car.jpg

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Det intressanta är att det av någon anledning finns en "överreprensatation" av vissa kategorier på landets fängelser.

Visst är det så, gruppen MÄN är mycket kraftigt överrepresenterad!
Statistiken säger också att vanligaste efternamnet bland fångarna är Johansson, vanligaste förnamnet Mikael.

Så män med namnet Mikael Johansson borde definitivt inte vara att lita på, statistiskt sett...

F

F.d. 25267

Guest

Statistiken säger också att vanligaste efternamnet bland fångarna är Johansson, vanligaste förnamnet Mikael.

Så män med namnet Mikael Johansson borde definitivt inte vara att lita på, statistiskt sett...

Det tror jag inte ett ögonblick på. Kolla vilka namn som är vanligast på lexbase så får du se. De går inte ens att uttala på svenska......

F

F.d. 25267

Guest

Gör ett försök vet jag, här är hela listan uppifrån och ned på top-1000: Vanligaste fångnamnen i svenska fängelser - lista

Jag gör ett försök. Jag ändrar till vanligast i procent av befolkningen. Då får man en rättvisande bild av andelen intagna. Helt opartiskt. Antalet med svenska namn borde ju givet vara störrre i antal då de representerar ca 85% av befolkningen. Hur många procent har svenska resp. utländska namn bland de intagna? Samma sak med lexbase.

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 55695

Guest

Att det finns Sverigedemokrater kan jag acceptera liksom jag kan acceptera att det finns folk som sympatiserar med det partiet men att det i en förening som är tänkt att gagna husbilsåkande tillåts kommentarer som i min värld är direkt främlingsfientliga, om än nästan lika vackert inlindade som SD´s propaganda, gör mig rädd.

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Vart har du hittat den informationen??????

elegance

FD HBK Medlem
Kommun
Bräcke
HBK-Nr
14404
Medlemskap
2023

Kanske bäst att stänga tråden innan främlingsfientlighet och rasism tar överhand!
Hur kan du få det här till rasism??? Gräv inte ner huvudet i sanden det ät munkavlar som skapar rasismen . Just rasism är väl snart det mest missbrukade ordet i Sverige det gödslas och slängs omkring så det har helt tappat sin betydelse. Jag blir så less när folk kallas rasister till höger och vänster det ät rent oförskämt tycker jag , vi tar emot asylsökande från snart hela världen och ger dom mat , bostäder och ekonomiskt bistånd och utbildning och likt för-at blir svenska folket dagligen beskyllda för att vara rasister, jag blir så trött :confused:

MatsJ

FD HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
14089
Medlemskap
2021

Hur kan du få det här till rasism??? Gräv inte ner huvudet i sanden det ät munkavlar som skapar rasismen . Just rasism är väl snart det mest missbrukade ordet i Sverige det gödslas och slängs omkring så det har helt tappat sin betydelse. Jag blir så less när folk kallas rasister till höger och vänster det ät rent oförskämt tycker jag , vi tar emot asylsökande från snart hela världen och ger dom mat , bostäder och ekonomiskt bistånd och utbildning och likt för-at blir svenska folket dagligen beskyllda för att vara rasister, jag blir så trött :confused:

Att påstå att någon automatiskt är brottsling bara för att han heter något som "inte går att uttala" är väl rasism om något! Vem är det som stoppar huvudet i sanden här?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen