• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Nya Sundsvallsbron

F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Tror inte att ni Sundsvallsbor fattat galoppen. Bron är i första hand inte bygd för er utan för oss som vill passera. Samma sak med Högakustenbron, inget vi i Kramfors har stor användning av men som avlastat en massa vägar och som gläder oss. Att sitta och köa genom Sundsvall till Kvissleby är ingen höjdare, åker ganska ofta då barnbarnen kallar. Är beredd att betala 50 spänn om det kopplas till brobiss. Ni i S-vall som inte vill betala kommer att få en köfri färd utan E4 trafikanter genom er vackra stad.

Hej Hobby Toskana
Hoppas att det inte mig du kallar för Sundsvallsbo.
Förstår att det uppfattas som gnälligt att man skall behöva betala 18kr för att åka över bron.
Vi kanske gör ca 15-20 resor genom Sundsvall varje säsong.

Tommy R
 

Hobby Toskana

FD HBK Medlem
Inlägg
31
Kommun
Kramfors
HBK-Nr
25129
Medlemskap
2022
Sv: Nya Sundsvallsbron

Då har vi ungefär samma förutsättningar. 20 x 9 = 180 kr / år. Tror att det blir vinst att välja bron men valet torde vara fritt.
Nu måste vi in till gasoldepån ett par ggr / år så Kvissleby går nog inte att undvika.
I Norge förra året betalade vi 350 kr för färja enkel väg på E6 för att nå Narvik.
Allt är relativt och har vi inte råd så får vi prioritera, som bonus för oss norr om bron är ju att alla lustigkurrar i tråden söderifrån kanske håller sig hemma...
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Fel av mig 20kr enkelresa (lättlastbil)

Tommy R
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Nya Sundsvallsbron

Hej!
Lite utanför ämnet (men som också bidrar till miljön i Sundsvall) så finns det ett smart sätt att passera Sundsvall om man kommer söderfrån på E4 och skall vidare västerut på E14 mot Östersund.

Ett par kilometer efter att ni har passerat Ljungan vid Njurunda så går det en väg till vänster vid Nolby innan toppen på en järnvägsviadukt. Jag minns inte om det är skyltat Matfors.

Följer ni den vägen efter östra sidan på Ljungan och dess stora utbucktning Marmen då kommer ni fram till E14 cirka 16 km väster om Sundsvall.
//Conny
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Ett mycket bra tips Conny. Det står Nolby och Matfors, vägen heter 568.

Tommy R
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Nya Sundsvallsbron

TO+GU

Du kan säkert även tala om för oss vad det står på skyltarna när man vill norrut på E4 och inte vill köra igenom Sundsvall när man kommer från Östersund? Vad jag minns tar man av vid en timmerterminal (Töva?) och kommer sedan ut på E4 vid Birsta.

aake
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Du menar nog timmervägen du kommer ut på E4 vid Birsta city.
så här står det på skyltarna Haparanda E4
Bispgården 86
Bergsåker

Tommy R
 
F

F.d. 25608

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Hei. Lite med bompenger i Sverige.
Kom til Norge, her har vi godt om bompenger alle steder, i hele landet.:)
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Nya Sundsvallsbron

Du menar nog timmervägen du kommer ut på E4 vid Birsta city.
så här står det på skyltarna Haparanda E4
Bispgården 86
Bergsåker
Tommy R
Nu kan man definitivt inte missa avfarten till timmervägen för man har byggt en stor rondell på E14 där.
//Conny

PS
Det finns många skäl till att "runda" Sundsvall om man skall vidare. Ett halvt dussin stoppljus och att inte bidraga till den dåliga luften är några.
DS
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Om man nu tycker att det är för jäkligt med broavgift,
så får man inte glömma att E4 projektet innehåller 32 broar till.
Tommy R
 

Stengränd

HBK Medlem
Inlägg
2.338
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
11570
Medlemskap
2024
Sv: Nya Sundsvallsbron

Högt i tak

En stilla fundering skall vi tolka inläggen under trådens utveckling, att åsikten om broavgift svängt, eller tolkar vi inläggen fel???
 

Tommy Dynér

HBK Medlem
Inlägg
9.045
Kommun
Söderhamn-Altea
HBK-Nr
3853
Medlemskap
2024
Sv: Nya Sundsvallsbron

Vem har sagt att vi skall ha consensus i just den här frågan om broavgiften i Sundsvall?

Det är väl här, precis som i andra trådar att uppfattningarna är olika, vilket skapar friska och ofta intressanta debatter.

.... eller missuppfattade jag dig nu?
 
F

F.d. 55374

Guest
Sv: Nya Sundsvallsbron

Högt i tak

En stilla fundering skall vi tolka inläggen under trådens utveckling, att åsikten om broavgift svängt, eller tolkar vi inläggen fel???

Hej Stengränd
Förstår att du undrar om inställningen till broavgift, det är du nog inte ensam om.
Startade tråden för att få lite debatt om broavgifter, nu uteblev den.
Efter det blev det lite andra inlägg.
Nu blev det lite "drag" i tråden när Kenth gjorde sina inlägg.
Det blir nog fler svängningar innan bron är klar om 1,5 år.

GLAD PÅSK

Tommy R
 
Toppen