Knut
FD HBK Medlem
PBII er det svenske namnet på en kjøretøykode som ble innført i Tyskland rundt 2000 og som kom til Norge året etter. M1 med bodstadsinnredning, i Norge fornorsket til campingbil.
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ditt argument lär knappast hjälpa om du blir stoppad av franska polisen utan erforderliga dekaler.....Står inget om ett eugodkännande i texten vilket borde finnas för att gälla. Kan inte få vara så att respektive land kan göra egna regler som sen inte gäller i andra länder. kommer ihåg när gasolbesiktningen som var obligatorisk i sverige togs bort över en natt samma med lastförskjutningskyddet i skåpbilar som ställde till så mycket besvär för de som byggde husbilar.
Skulle det gå igenom i eu skulle vi också behöva samma skylt på franska eftersom det måste vara samma regelverk. Man lär behöva göra en ny skylt som kan förstås av alla.
Det där är inte klart på långa vägar och fransmännen är väl knappast de som gjort sej kända för att följa regler.
I lagtexten står det "får inte hindra sikten för föraren", så det är nog bäst att sätta den på utsidan nedanför fönstretSå får d bli till höstenVisa bilaga 206232
det borde vara 7 ton mer rimligt
Till nästa säsong klistrade jag på en dekal på husvagnens bakstam som visade att vi var 15 meter långa.
fransmän o kvinner i deparmenten skaffar sig hittepå arbete de är dom duktiga på skylten på framsidan fårstår jag inte på"Franskt" + "rimligt" = "en omöjlig kombination".
Pålle
Det beror på perspektiv.Måste ha varit länge sedan, eftersom det tydligen fanns bilister som förstod siffrors innebörd.
Pålle
Jag har en motor som medger en fart på minst 150km/h det innebär dock att jag måste följa de hastighetsbegränsningar som resp land lagstiftar om. = ta seden dit du kommer.Men har du 360 - vision har du ju inga döda vinklar, alltså behöver du inte klistra på dom bedrövliga lapparna
Tyvärr står det uttryckligen i reglerna, att trots hjälpmedel som 360˚ vision, måste man klistra på dessa fula dekaler.Men har du 360 - vision har du ju inga döda vinklar, alltså behöver du inte klistra på dom bedrövliga lapparna
Ja och i franrike säljs mycket 3,5tons bilar i samma utförande som vi i S oftast har i 4-4,4 tons variant.Bilar på 3500 kg har väl samma dödvinklar? storleken skiljer sig inte mer på dom som är 4250 kg.