Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Ja någon betalar kalaset ....... vem ? Du och jag fast vi inte vill och vi inte går på bluffen.
Vem betalar våra elbilar och annat överflöd vi gottar oss med?
Här ett citat ur en artikel ur Aftonbladet.
"Smart ny teknik i väst. Förstörd natur, massmord, våldtäkter och brända byar här. Kongoleser som dukar under i de helvetiska dagbrotten utan att någonsin ha hållit en Iphone i sina händer.
Nu ökar efterfrågan explosionsartat på kobolt, som behövs i elbilarnas batterier. Världens största tillgångar finns i Kongo. Och dödandet har redan börjat i elbilsboomens spår."
Källa: Zaida Catalan
Hur har du kommit fram till detta?
Dålig research eller feltänk?
Vem betalar våra elbilar och annat överflöd vi gottar oss med?
Här ett citat ur en artikel ur Aftonbladet.
"Smart ny teknik i väst. Förstörd natur, massmord, våldtäkter och brända byar här. Kongoleser som dukar under i de helvetiska dagbrotten utan att någonsin ha hållit en Iphone i sina händer.
Nu ökar efterfrågan explosionsartat på kobolt, som behövs i elbilarnas batterier. Världens största tillgångar finns i Kongo. Och dödandet har redan börjat i elbilsboomens spår."
Källa: Zaida Catalan
Nä, det finns inga kortsiktiga lösningar, bara långsiktiga.
Elbilar a la Tesla är ingen långsiktig lösning.
Långsiktigt måste vi minska vårt tärande på jordens resurser så att de räcker kontinuerligt år efter år för alla och allt levande. Tyvärr så är detta en politisk omöjlighet så länge det enbart är plånboken hos människan som styr.
Nu är det tack och lov så att moder jord är så fiffig att hon alltid fixar en framtid. Om vi människor platsar i den framtiden är i högsta grad tveksamt.