Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj
Ok, jag trodde vi hade luftat ämnet klart men jag svarar:
Ja, jag tycker definitivt att det var ett riktigt lågt inlägg.
Om du verkligen menar det du skriver så anser du att klubben är en seniorklubb och att de som är ”yngre” (under 50 ?..) är juniorer som är mindre begåvade och inte fattar bättre.
Framför allt klarar vi inte av att dra rätt(dina) slutsatser av en simpel tidningsartikel.
Bajssnacket kan jag ta men den nedlåtande attityden är inte trevlig...
Nu tror och hoppas jag att det inte var så du menade, att du bara formulerade dig lite ”olyckligt” och att jag och några till missförstod dig.
Citaten från mina inlägg om antalet personer förstår jag inte riktigt. Dom är väl självförklarande.
Jag har aldrig hävdat att artikeln absolut stämmer och att det verkligen var 6 personer + 1 hund i bilen. Det jag däremot har ifrågasatt är hur du kan dra den bestämda slutsatsen att det är helt omöjligt att familjen ens åkt i bilen bara för att den är
registrerad för endast 1 passagerare.
Med samma slutledningsteknik så kan vi i så fall konstatera att det absolut inte finns några husbilar där ute som kör med mer last än vad registreringsbeviset tillåter...
För att inte bli långrandig så länkar jag bara till dom 3 Hymer 555 som fanns på Mobile.de. Det verkar t.o.m. finnas sitt och sovplats över till din långbenta fransman
Hymer 555 -91 4 sovplatser 5,60 lång
Hymer 555 -94 6 sittplatser och 6 sovplatser 5,60 lång
Hymer 555 -93 6 sovplatser 5,55 lång
Jag tror vi får snacka ut om det här när vi träffas någon gång