Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Nu tycker jag att herr Rantzow är ute och cyklar rejält.
....Speciellt när du så tydligt själv tar på dig rollen att även föra andra medlemmars talan ....
Jag är inte säker på att jag hittar var i T.Rantzows inlägg det framgår att han tar på sig rollen att föra andra medlemmars talan. Är det baserat på det faktum att han har en förtroendepost i klubben? Innebär det i så fall att även jag nu ger uttryck för andra medlemmars talan? Om ja så skulle det i förlängningen innebära att vi som har någon form av uppdrag i klubben skulle tiga i församlingen. En befängd tanke tycker jag.
I somras övernattade vi i Hunnebostrand, vi var ett 30-tal husbilar som stod tätt intill varandra vid hamnen. På natten påstods det att tre tyska husbilar haft inbrott, de hade blivet av med pengar och kameror etc.
Vi andre svenska husbilsägare samtalade lite chockade efteråt, ingen hade hört något, men en sak var vi väldigt förundrande över var att det bara var de tre tyska husbilarna som haft inbrott den natten.
Då kommer en luttrad husbilsägare fram och säger följande:
Det räcker med en svensk polisrapport på ett inbrott så får tysken ut försäkringspengar när han kommer hem och på så sätt fixar han en gratis semester här.
Antagligen så ligger det en sanning i detta påstående.
När man tänker efter så läsare man ofta i pressen att det är just tyska turister med husbilar och husvagnar som råkar ut för inbrotten här i Sverige
Jag är inte säker på att jag hittar var i T.Rantzows inlägg det framgår att han tar på sig rollen att föra andra medlemmars talan. Är det baserat på det faktum att han har en förtroendepost i klubben? Innebär det i så fall att även jag nu ger uttryck för andra medlemmars talan? Om ja så skulle det i förlängningen innebära att vi som har någon form av uppdrag i klubben skulle tiga i församlingen. En befängd tanke tycker jag.
När man började ta blodprov. hur många uppgav att dom hade blivit av med 2 digitalkameror och 900 euro, eller 1 digitalkamera och 1100 euro.
kram
Där hade det varit intressant med en länk till källan så att man kan se siffrorna, vad de har mätt, var och när, har du sådan att dela med dig av?
.....
Detta innebär också att ni som genom förtroende har valts till officiella roller inom klubben också har fått ett stort ansvar och förväntas visa professionalism och korrekthet då era åsikter får oproportionerligt stort genomslag och gehör som officiella företrädare för alla klubbens medlemmar. Vare sig det är officiellt eller inofficiellt så är det de facto så att med en HBK-titel i profilen så väger ordet tyngre bland medlemmarna, och med det följer ett ansvar. Så långt är vi överens hoppas jag?
.....
Väl mött önskar en simpel och enkel fotfolksmedlem.