Sv: Ny stöld hos sovande husbilsfamilj
Vad är ditt syfte med denna tråd?
Fair enough. Nu är det inte min tråd, utan det var en viss åsikt i den och varifrån den kom som jag reagerade på. Jag förutsatte att min ståndpunkt hade framgått med all tydlighet men uppenbarligen inte så jag förklarar. Anser inte att detta är lämpligt att tas på ett öppet forum men skadan är redan skedd s a s. Moderatorerna är givetvis fria att gömma undan detta inlägg om de så vill.
För att börja från början: Detta är ett stort forum, det allra största i Sverige för husbilsägare. Kanske större ändå, jag är inte insatt. Hursom, så innebär det att HBK fyller en mycket viktig roll som opinionsbildare bland husbilister, mycket troligen har HBK den största makten i landet att väcka och driva opinionsfrågor inom husbilismen. Frågeställningar som tas upp och dryftas här får ett mycket stort genomslag. Detta innebär också att ni som genom förtroende har valts till officiella roller inom klubben också har fått ett stort ansvar och förväntas visa professionalism och korrekthet då era åsikter får oproportionerligt stort genomslag och gehör som officiella företrädare för alla klubbens medlemmar. Vare sig det är officiellt eller inofficiellt så är det de facto så att med en HBK-titel i profilen så väger ordet tyngre bland medlemmarna, och med det följer ett ansvar. Så långt är vi överens hoppas jag?
Vad som då är mycket anmärkningsvärt är att individer som är företrädare för klubben på klubbens forum öppet inför alla dess medlemmar, rent godtyckligt, häver ur sig grundlösa anklagelser där eventuella/potentiella klubbmedlemmar pekas ut som kriminella försäkringsbedragare. Baserat på vad? Dåligt skriven tidningsartikel? Hörsägen? Inte bara en gång, utan upprepat, har ni tvärtemot vad all tillgänglig statistik, rättsfall och historik visar, fått det att framstå som det dessutom är vanligt med kriminella bedrägerier bland husbilister.
Förstår ni verkligen vilket ansvar ni har? Vad ni två klubbföreträdare helt grundlöst hävt ur er här får omedelbart genomslag, blir praxis och slår obönhörligt tillbaka på klubbens alla medlemmar. Det skadar inte bara den eventuelle medlem ni grundlöst beskyller för att vara kriminell, det skadar alla husbilisters rykte och det skadar alla de husbilister som får och kommer att få inbrott.
Jag trodde min reaktion på era spontana bedrägeri-inlägg var glasklar och inte behövde ifrågasättas. Att medlemmar häver ur sig vad som helst är bara upp till moderatorerna att städa upp, men när innehavare av klubbuppdrag gör det blir det en intressekonflikt. Hade jag suttit i styrelsen i denna stora och viktiga opinionsbildande klubb hade jag omedelbart agerat brandman och sett till att sopa de här "officiella" åsikterna under mattan snarast möjligt innan skadan blev för stor och klargjort för de som inte förstått sitt ansvar att de skadar klubben och dess medlemmars intressen genom att öppet deklarera sina inkorrekta och olämpliga privata åsikter i dylika kontroversiella frågor när de har officiella uppdrag i klubbens namn.
Sådär, nu har jag svarat och förtydligat, tyvärr, då jag hoppades att det redan framgått. Moderatorerna är fria att gömma undan inlägget på något lämpligare ställe, kritik mot klubbföreträdares agerande anser jag inte bör ligga öppet då det skadar både dem som klubben (precis som grundlösa bedrägerianklagelser mot random husbilist skadar både dem som övriga husbilister).
Ta nu inte detta personligt på något sätt för det är absolut inte avsikten, det är enbart agerandet i era roller jag ifrågasätter i denna fråga för mitt och andra husbilsägares bästa, jag hoppas för allas skull att ni kan hålla isär det och se det som den konstruktiva kritik det är avsett som även om den är rak.
Väl mött önskar en simpel och enkel fotfolksmedlem.