• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ny fjädring för Fiat framaxel

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2024
Sv: Ny fjädring för Fiat framaxel

En fundering är hur kommer det sig att detta inte är monterad från början när dom bygger bilarna.

Bilbyggarna måste ju ta sitt ansvar och bygga bilarna så att fjädrar och bromsar samt en krängningshämmare är anpassade efter den vikt samt ökning av höjd.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Har en bekant som reser mycket i Tyskland. Har från han fått priser kring 11 000 sek tutti kompletti. Vill därför kolla med firmor som kan fixa bytet vad priset är.
//Tommy :)

Pooldigger

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
17367
Medlemskap
2024

Då låter detta som ett mycket bra pris om man ändå har vägarna förbi där.

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Då låter detta som ett mycket bra pris om man ändå har vägarna förbi där.

Det är detta jag ska kolla upp riktigt. Är ingen vän av tyska språket så det får bli engelska. En del verkstäder är villiga att både skriva o prata engelska. En del där är det bara tyska och google översätt som gäller. Kommer att ta lite tid men va f.. gör det när det går att tjäna pengar.
//Tommy

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024

Det är detta jag ska kolla upp riktigt. Är ingen vän av tyska språket så det får bli engelska. En del verkstäder är villiga att både skriva o prata engelska. En del där är det bara tyska och google översätt som gäller. Kommer att ta lite tid men va f.. gör det när det går att tjäna pengar.
//Tommy

Det låter mycket intressant. Det är säkert flera som är intresserade av att göra det här till en hyfsad peng i Tyskland. Jag själv bland annat. Kommer följa tråden noggrant. En kombination med Goldschmitts bakaxelluftfjädring kanske ger den optimala komfortkompromissen om man inte kör all in med fulluftfjädring.
Claes

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Det låter mycket intressant. Det är säkert flera som är intresserade av att göra det här till en hyfsad peng i Tyskland. Jag själv bland annat. Kommer följa tråden noggrant. En kombination med Goldschmitts bakaxelluftfjädring kanske ger den optimala komfortkompromissen om man inte kör all in med fulluftfjädring.
Claes

Men Claes, nu är du ute på farligt vatten. Klart du ska ha ALKO på bakaxeln också, Eller(kunde inte låta bli!!)
Vi ses kanske där nere i sommar.

Clapton

HBK Medlem
Kommun
Västerås
HBK-Nr
10179
Medlemskap
2024

Men Claes, nu är du ute på farligt vatten. Klart du ska ha ALKO på bakaxeln också, Eller(kunde inte låta bli!!)
Vi ses kanske där nere i sommar.

Tja kanske det ja....Är den lika bra som man här på forumet tycker att Goldschmitts hjälpluftfjädring för bakaxeln, är då? Svårt att veta vilka lösningar som är optimala innan man jämfört olika lösningar.

Claes

Tommy & Elisabeth

HBK Medlem
Kommun
Malung-Sälen
HBK-Nr
12985
Medlemskap
2025

Tja kanske det ja....Är den lika bra som man här på forumet tycker att Goldschmitts hjälpluftfjädring för bakaxeln, är då? Svårt att veta vilka lösningar som är optimala innan man jämfört olika lösningar.

Claes

Jag är inte så säker på att Goldschmitt har hjälpluftfjädring till ALKO, jag har det på min Kabe.
//Tommy

skogge

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
13233
Medlemskap
2024

Väcker den här tråden igen: Är det någon som har några konkreta tips på verkstäder som kan montera ACS? Någon som har testat? Erfarenheter?

skogge

HBK Medlem
Kommun
Kalix
HBK-Nr
13233
Medlemskap
2024

Ser att ämnet avhandlats i annan tråd så jag drar mig ditåt i stället. Fick i alla fall ett mycket informativt mail från AL-KO Sverige.

Toppen