Jaha Gott Folk!! Long time….. Har nu inte följt upp min tråd "Nu Sticker Vi" på en dryg månad, beroende på sjukdomar och elände (död & pina)!!
"Åkte" ju på en häftig influensa vid årsskiftet, som jag förmodligen gick med förlänge. Den övergick senare till Brinkitis och halvt-om-halvt lunginflammation. Sjukhus, provtagningar och medikamenter i Lagos (Portugal). Körde därefter så vackert mot Spanien. Var även uppe i Ronda, trots att jag nog inte borde köra bil, med all den hostan som jag då hade.
Någonstans längs vägen hittade jag en fin gammal korkek, som jag satte mig vid och låtsades vara Ferdinand, iklädd min nya korkhatt (bild).
Väl kommen till ställplatsen El Rengo, åkte jag in på sjukhus (privat) den 24:e januari i Benalmadena, en hel vecka!! Utskriven och någorlunda frisk en onsdag. På torsdagen fick ambulansen komma till ställplatsen för att hämta tillbaka mig till samma sjukhus IGEN!! Orsak: lågt blodtryck (69/41)!! Det blev nästan en vecka till. Under den tiden sjuknade hustrun in i hosta och feber, ensam i husbilen!! Gott om Svenska husbilar där som hjälpte henne med mat och vatten. Men det det jäkliga va' att när jag kommer frisk från andra vändan på sjukhuset så smittas jag av hustrun "kraxande". Hör & häpna!!
Nu, en dryg vecka senare har det hela rättat till sig en aning. Men "gubbens" kropp har tacklat av en hel del på denna månaden!! Usch!!
Trots allt elände, så har vi flackat runt en del de sista fem - sex dagarna. Estepona, Bolonia, Paloma, Marbella och nu Almayate. Drar vidare österut idag den 15:e februari.
N.Problemas, från Eva, Jack & Chili.